Már a jövő hónapban hivatalossá válik, hogy a Forma-1-be 2016-ban megérkező új amerikai formáció, a Haas Formula a Ferrarival lép technológiai szövetségre. Erre a különítmény szervezésével megbízott szakember, Günther Steiner tett félreérthetetlen célzást az F+1 Blognak.


Steiner a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon nem volt jelen, egy héttel korábban, Hockenheimben viszont igen és egész hétvégén egyeztetéseket folytatott az amerikai motorsport-nagyvállalkozó, Gene Haas szerveződő alakulatának képviseletében.

Mint ismeretes, a tervek szerint 2016-ban debütáló Haas Formulát és a Ferrarit összeboronáló, többhónapos spekulációhadjárat után a közelmúltban Haas vállalatcsoportja szponzorként tűnt fel a Ferrarinál. Ez már önmagában jelzésértékű, akárcsak az, hogy Steiner Hockenheimben a maranellói együttes motorhome-jában ütött tanyát, ideje javarészét ott töltötte és elsősorban a különítmény vezetőivel folytatott egyeztetéseket.

Amikor az F+1 Blog a Ferrari-motorhome előtt elcsípte a korábban a Jaguarnál és a Red Bullnál is technikai igazgatóskodó szakembert, Steiner nem cáfolta a maranellói kötődést, inkább leszögezte, hogy már nem kell sokat várni a hivatalos bejelentésre. „Egyelőre nem szeretném kimondani, mert már egyébként is közeleg a bejelentés. A jövő hónapban ez meg is fog történni és hivatalossá válik, hogy ki lesz a technológiai partnerünk” – mondta a németes hangzású neve ellenére olasz nemzetiségű csapatvezető, akinek szavai alapján valószínűsíthető, hogy a Ferrari-tábor – amelyet jelenleg a gyári egylet mellett a Marussia és a Sauber alkot – 2016-tól négycsapatosra bővül majd.

Steiner utalt rá, hogy a teljes hajtáslánc mellett egyéb összetevők is a leendő partnertől származnak majd: „Amit csak lehet, a technológiai partnerünktől szerzünk majd be. A szabályzat szerencsére lehetővé teszi, hogy több komponenst más csapatoktól, gyártóktól vásároljunk, de persze vannak dolgok, amelyeket magunknak kell megoldani. Ilyen például a karosszéria és az aerodinamikai csomag fejlesztése. Ezeket mi magunk fogunk gondoskodni” – fogalmazott a szakember.

Noha eleinte úgy hírlett, hogy a Haas Formula teljes egészében Amerikából kívánja működtetni a Forma-1-es tevékenységet, immáron biztos, hogy a gárda kétlaki életét él majd. „Valóban lesz egy bázisunk Amerikában, amelynek az épülete már meg is van, ennek a felkészítése jelenleg is zajlik. Berendezünk viszont egy logisztikai központot az Egyesült Királyságban is” – mondta Steiner, aki hozzátette: „Minden területen nagy erőkkel dolgozunk és biztos vagyok benne, hogy időben elkészülünk mindennel.”

Steiner elismerte, hogy több pilótával és neves Forma-1-es szakemberekkel, mérnökökkel is tárgyalnak a háttérben, neveket azonban érthető módon nem kívánt elárulni.

A Forma-1 háza táján évek óta mozgolódó Alexander Rossiról egyébként már hónapokkal ezelőtt elterjedt, hogy előszerződése van a Haas-gárdával. A 22 esztendős pilóta a GP2-es szerepvállalással párhuzamosan az utóbbi három évben a Caterham tesztpilótája volt, az új tulajdonosi kör azonban nemrégiben menesztette a leafieldi alakulattól. Az amerikainak a Marussia dobott mentőövet és múlt hétvégén, a hungaroringi paddockban több forrás is állította, hogy az akció Haasék kérésére, a Ferrari-kapcsolatnak köszönhetően ment végbe.