Háborog a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff: a csillagos vezér nem valamelyik pilóta vagy az Ezüstnyilak teljesítménye miatt gőzölt be az Olasz Nagydíj után, ahol kettős sikert arattak, hanem amiatt, hogy a Forma-1 meteorológusai csapnivaló munkát végeztek…
Azt már napokkal a monzai forduló előtt sejteni lehetett, hogy az égi áldás nem kíméli majd az Autodromo Nazionale környékét. Ez végül be is következett, de nem úgy, ahogyan a meteorológusok jelezték: pénteken csak egy kisebb zápor volt a pálya környékén, szombaton viszont annyira zuhogott az eső, hogy az időmérő edzést is csak nehézkesen, két és fél órányi kényszerszünettel lehetett lebonyolítani.
„A meteorológusok azt jelezték, hogy pénteken egész nap zuhog majd az eső, de végül verőfényes napsütés volt. Szombatra száraz időt jeleztek, ehhez képest ömlött az eső” – háborgott Wolff a Sky Sports német nyelvű tévécsatornának nyilatkozva.
A Forma-1 hivatalos meteorológiai partnere jelenleg a francia állami időjárás-előrejelző szolgáltató, a Meteo France, amely a bécsi székhellyel működő, osztrák tulajdonú meteorológiai szolgáltatót, az Ubimetet váltotta fel az autósport királykategóriájának kizárólagos partnereként. Az előrejelzéseket minden istálló központilag kapja a szolgáltatótól, a rendelkezést az FIA jónéhány évvel ezelőtt egy költségcsökkentést megcélzó csomag részeként foglalta szabályba.
Wolff szerint a monzai példa arra utal, hogy talán újra engedélyezni kellene a csapatok számára, hogy mindenki saját forrásból szerezze be az időjárás-előrejelzéseket. „Mindenképpen el kell gondolkodnunk azon, hogy a mostani megközelítés helyes-e…” – fogalmazott a Mercedes sportigazgatója.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem az előrejelzés pontossága miatt háborgott, az energiaitalos főnököt az bosszantotta fel, hogy véleménye szerint az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting túlságosan sokáig halogatta az időmérő edzés újraindítását. Horner nincs egyedül a véleményével, a hosszas kényszerszünet közben a paddockban is sokan háborogtak amiatt, hogy indokolatlanul hosszúnak érezték a megszakítást.
„Charlie picit túl konzervatív volt, mind a F1, mind az F2 esetében. Az F1 nem olyan sportág, amely esetében az időjárás mindig makulátlan. Az szerintem érthető és elfogadható, hogy biztonsági okok miatt elég nagy viták zajlottak akkor a helyszínen, viszont most is úgy vélem, hogy az autók sokkal hamarabb pályára mehettek volna annál, mint ahogyan engedélyt kaptak erre…” – fogalmazott a Red Bull nagyobbik csapatát irányító szakember.