F1 Forma-1 Abu Dhabi Nagydíj
Aligha lehet mesésebb helyszínt találni egy Forma-1-es évadzáróhoz, mint a Yas Marina versenypálya Abu Dhabiban, s egyelőre ez menti meg az idény utolsó hétvégéjét. Ami eldőlhetett, már el is dőlt, így a paddockban olyan a hangulat, mint annak idején a suliban, amikor a bizonyítványok kiosztására várt a diáksereg.

 

Az időjárás egyelőre nem idézi az előző éveket: az utóbbi napok esőzései után a csütörtöki sajtónapon mérsékelt forróság uralta az emirátusok elsőszámú aszfaltcsíkját, ahol a szerelők, mérnökök, csapatvezetők és a pilóták is bágyadt ábrázattal karistoltak fel és alá. Míg egy éve az egész világ a körmét rágta, hogy milyen végeredményt hoz Lewis Hamilton és Nico Rosberg duplapontos különmeccse a világbajnoki titulusért, addig most a mezőny komolyabb tét nélkül száll ringbe: kissé keményebben fogalmazva akár azt is mondhatnánk, hogy a világ legfeleslegesebb autóversenyét tartják a fényűző komplexumban, de sokkal kedvesebb megközelítés az, hogy a főszereplők záróakkordként lehetőséget kapnak egy igazi örömautózásra.

F1 Forma-1 Abu Dhabi Nagydíj
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az utolsó futam előtti napok a visszatekintésről szólnak: a versenyzők is erről elmélkedtek a sajtónapon, ki-ki a maga érzései, idei tapasztalatai alapján. Az FIA hivatalos konferenciáján is a vakáció-fíling uralkodott, ugyanezt lehetett érzékelni a paddock zegzugaiban is. Hamilton egy éve a vb-harc lázában égve sertepertélt, ezúttal viszont fürdőzik a népszerűségben: Austin óta milliószor elmondta már, hogy mennyire elégedett és ugyanezt megtette itt is, újfent hangsúlyozva, hogy karrierje legjobb szezonját tudja maga mögött. A helyiek – nem szándékosan – némi is pakolnak a pilóta mögé: néhány nap múlva ünneplik az Egyesült Arab Emírségek megalapításának 44. évfordulóját, így az országban mindenfelé hatalmas 44-es számok köszönnek vissza, mintha az ugyanezzel a számmal versenyző britet éltetnék. „Ez a rajtszámom, hozzám tartozik… Örülök, hogy most ünneplik az emirátusok nemzeti napját 44. alkalommal, jómagam pedig a 44. győzelmemet szeretném megszerezni. Remek, hogy így összefutnak a szálak” – fogalmazott a világbajnok.

Érdekes volt végighallgatni Sebastian Vettel szezonsommáját is: volt olyan periódusa a szezonnak, amikor - haloványan - úgy tűnt, hogy a Red Bulltól az idei évre a Ferrarihoz igazolt németnek lehet sansza a Mercedes nagyágyúja ellen, s bár ebből végül semmi nem lett, a négyszeres világbajnok bronzérmesként is felvillanyozva beszélt a maranellóiak kötelékében szerzett tapasztalatokról. „Jó kis szezon volt, szerintem elégedettek lehetünk a fejlődésünkkel. Ezt főképp a morálra értem, mert a csapatnál mindenki előre szeretne lépni, ami mindenképpen jó dolog. Nagyot léptünk előre, minden tekintetben. A motorunk nemcsak erősebb lett, de jobban is használhat és komoly a javulás az autó frontján is. Sajnos még mindig nem mi vagyunk a favoritok, mert a Mercedes túlságosan erős, de az előjelek biztatóak a következő szezonra nézve” – értékelt a három futamot nyerő német, aki a Malajziában aratott első ferraris diadalát titulálta a legjobb, a legrosszabbnak a mexikói szalagkorlátnak csapódást pedig a legrosszabb pillanatnak. 

F1 Forma-1 Abu Dhabi Nagydíj
Megkerülhetetlennek bizonyult a kérdés, hogy a jól sikerült első ferraris szezon fényében hogyan tekint vissza a tavalyi küszködésre a Red Bullnál. Vettel erre is bölcs választ adott: „A négy évig tartó sikersorozat után természetesen roppant nehéz volt számomra az előző évad. Nem könnyelműsködtem el, pusztán csak nehezen találtam a megfelelő ritmust. A nehézségek megmutatták, hogy változásra van szükségem, új kihívást kell találnom egy másik közegben, egy új csapatnál. A Ferrarinál azonnal sikerült felvennem a ritmust, a tél nagyszerűen sikerült, kapásból ráéreztem az autóra is. Összességében véve sokat adott nekem a tavalyi szezon is, sok dologra emlékeztetett a sikerek után” – mondta széles mosollyal az arcán az olasz alakulat új zászlóvivője.

Bár eredmények vonatkozásában már minden eldőlt, akadnak még nyitott kérdések a paddockban, például a Lotus-Renault házasság. Néhány napja Gerard Lopez, az enstone-i istálló többségi tulajdonosa arról számolt be, hogy a háttérben már létrejött a francia autóipari mamutcéggel: szavai alapján arra lehetett következtetni, hogy Abu Dhabi lehet a megfelelő hely a házasság bejelentésére, ám az F+1 Blog forrásai szerint jelenleg annak nagyobb a valószínűsége, hogy továbbra is várni kell a kontraktus nyilvánosságra hozatalára. Másra már nem nagyon lehet gondolni, mint arra, hogy a Renault fondorlatoskodik és a jobb feltételek reményében megpróbálják minél jobban kivéreztetni Lopezéket: a fekete-arany egylet és a motyója az állítólagos anyagi gondok miatt a Yas Marinára is későn, csütörtökön dél körül érkezett meg, ez pedig arra utal, hogy a rossz nyelvek által emlegetett taktika működőképes lehet.