Eric Boullier a Twitteren cáfolta azt a szombaton futótűzként terjedő pletykát, amely szerint lemondott csapatfőnöki tisztségéről és távozik a Lotus istállótól. Az enstone-i csapat továbbra is hallgat, semmilyen formában nem kommentálták a spekulációt.
„Kedves követők, nem kaptam semmilyen ajánlatot és nem mondtam fel az LF1-nél. Köszönet a támogatásotokért” – a mikroblog-portálra csak ritkán posztoló Boullier ezekkel a szavakkal cáfolta a Lotustól való távozását, valamint a jövőjének további alakulását firtató pletykákat. A néhány óra leforgása alatt a Renault Forma-1-es részlegével, a Force Indiával, valamint a Ferrarival is hírbe hozott szakvezető rövid kommentárja kétségkívül több a semminél, mégsem lehet egészen megnyugtatónak tekinteni, kiváltképp annak fényében, hogy a Lotus mostanáig semmilyen formában nem foglalt állást.
Boullier a szombati pletyka szerint azért mondta be az unalmast a Lotusnál, mert megelégelte a csapat ingatag pénzügyi helyzete körüli hercehurcát. Köztudott, hogy az enstone-i csapat még mindig adós Kimi Räikkönen idei munkabérével, állítólag a mérnöki stáb tagjai között is vannak olyanok, akiknek több havi fizetéssel tartoznak, ráadásul az egyéb elmaradásokat tűzközeli források legalább 150 millió euróra taksálják.
Pastor Maldonado és a vele együtt érkező szponzori csomag valamelyest javíthat a helyzeten, de a régóta ígért, és sokak által talán nem véletlenül szimpla kamunak tartott Quantum-megállapodásnak még mindig se híre, se hamva. Ilyen körülmények mellett egyáltalán nem lenne meglepő, ha a szakvezető valóban összebalhézott volna a többségi tulajdonos Genii Capital vezéreivel, ráadásul a helyzetet tovább rontja az a tény is, hogy a Lotusnak – bár hosszú-hosszú hónapok óta ígérgetik – még mindig nincs motorszállítói szerződése 2014-re.
Eddig azt tervezték, hogy a jövőre induló újabb turbókorszaknak is a Renault partnereként vágnak neki, a Genii-fővezér Gerard Lopez előrehaladott tárgyalásokat emlegetett és az eddigieknél mélyebb együttműködést helyezett kilátásba, megállapodás azonban még mindig nincs. Sőt, érdekes adalék lehet a rapszodikus helyzethez, hogy francia források szerint a Renault ezen a héten „elpakolt” Enstone-ból: a gyártó állítólag elszállíttatta a fekete-arany egylettől a náluk állomásoztatott mérnökök felszereléseit, egyéb eszközeiket.
Nem tudni, hogy ez a procedúra esetleg része-e a szokásos év végi rutinnak, esetleg egyfajta nyomásgyakorlás a motorgyártó részéről, az mindenesetre tény: az idei évet a konstruktőri tabella 4. helyén záró alakulat helyzete még akkor is kellően zűrzavaros, ha továbbra is Boullier tölti be a csapatfőnöki tisztséget…