Rangos elismerésben részesülhet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részéről a Forma-1-es Magyar Nagydíj posztos- és gyorsbeavatkozó sportbíróinak csapata. Mint Oláh Gyárfástól, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnökétől az F+1 Blog megtudta: a hazai FIA-tagszervezet különdíjra terjesztette fel a népes társaságot, amely a világszervezet illetékeseitől az idei futam után még a szokásosnál is jobb visszajelzéseket kapott.
Nincs olyan Forma-1-es Magyar Nagydíj, amely után az FIA ne méltatná a lebonyolításban résztvevő magyar sportszakmai stáb munkáját. Messze földön híres sportbíróinkat rendszerint látjuk a Hungaroring posztjain, a garázsok mélyén dolgozó technikai ellenőreinkről viszont kevés szó esik, pedig őket legalább olyan magas szinten jegyzik. Az F+1 Blog a nemzeti technikai ellenőrök főnökét, Balla Zoltánt kérdezte arról, hogy milyen feladatokat látnak el az év legfontosabb hazai versenyhétvégéjén.
Noha nem kapott komolyabb hírverést, Baumgartner Zsolt egykori versenymérnöke, Laurent Mekies suttyomban távozott a Toro Rossótól és a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) vállalt tisztséget, mégpedig a biztonságért felelős igazgatóként.
Régóta ismert tény, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) sportbírói gárdáját nemzetközi szinten is a legjobbak között tartják számon. Ennek újabb tanúbizonysága, hogy az F+1 Blog információi szerint a Forma-1-es vérkeringésbe jövőre visszatérő Mexikói Nagydíj szervezői máris jelezték: azt szeretnék, ha az ottani sportbírók felkészítésében a magyar szakemberek is szerepet vállalnának.
Kétségtelen tény, hogy az idén bevezetése kerülő új hajtáslánc-regula miatt a hétvégén, Melbourne-ben már másképp szólnak majd a Forma-1-es autók, de az FIA szerint nem lett igazuk azoknak, akik attól tartottak, hogy a hanghatás miatt a sportág veszít majd a vonzerejéből. A szövetség számadattal igyekszik nyomatékosítani, hogy az F1 továbbra is dobhártyaszaggató marad.