Szakmabeliek garmadája temeti Fernando Alonso Forma-1-es pályafutását a McLaren-Honda mélyrepülése miatt, a brit-japán formáció fővezére, Ron Dennis azonban határozottan állítja: a karrierje harmadik vb-címére 2006 óta mindhiába áhítozó spanyol nincs belefásulva a kialakult helyzetbe, sokkal inkább "fantasztikusan motivált" és esze ágában sincs kilépni három évre szóló szerződéséből.
Fernando Alonsónak epizódszerep sem nagyon jutott a Kínai Nagydíjon, Olaszországban viszont annak ellenére is kiemelt figyelem kíséri ténykedését, hogy már nem a Ferrarinál, hanem a McLarennél hajt. Pláne most, hogy a sanghaji hétvége során a kétszeres világbajnok összetűzésbe keveredett az egyik olasz tévétársasággal…
Bár a McLaren-Honda és népes rajongótábora az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon nélkülözni lesz kénytelen Fernando Alonsót, a spanyol klasszis már most bezsebelt egy elismerést: egy piaci elemzésekre szakosodott brit cég marketing-szempontok alapján készített toplistáján zsinórban másodszor is a kétszeres világbajnok a Forma-1 legértékesebb versenyzője.
Messze nem úgy alakult a McLaren és a Honda újra életre hívott szövetsége, ahogyan azt a dicsőséges régmúltat gyakran felemlegető rajongók remélték, ám a japán gyártó addig is igyekszik villantani, amíg az érdemi köridőkre és futásteljesítményre nem alapozhatnak.
Minden jel arra utal, hogy több volt egyszerű pletykánál az a tavalyi teória, amely szerint Fernando Alonso idén a Porsche kötelékében szeretett volna részt venni a Le Mans-i 24 órás összecsapáson. Ha minden igaz, a spanyol terveit a Honda húzta keresztbe…