Folyamatosan csökken, de még mindig van lemaradása a Hondának az F1 jelenlegi csúcserőforrásához, a Ferrarihoz képest - jelentette ki az F+1 Blog érdeklődésére a Japán Nagydíj hétvégéjén a gyártó versenyzésért felelős igazgatója, Masashi Yamamoto, akitől megtudtuk azt is, hogy bár megvan az érdeklődés, továbbra sincs lehetőségük újabb csapattal bővíteni az ügyfélkört.
Lefokozásának hátteréről nem beszélhet, azt viszont elárulta, hogy a Mogyoródon történtek fényében szabályosan sokkolta a lefokozás híre. Pierre Gasly, a Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszadelegált F1-es pilóta a Belga Nagydíj csütörtöki sajtónapján beszélt először a fejlemény óta, az F+1 Blog pedig ott volt és meghallgatta a franciát, aki állítja: nem tört meg.
Fontos mérföldkőhöz ért a Honda a hétvégi Monacói Nagydíjon, hiszen először fordult elő, hogy mind a négy autójuk a pontszerzők között végzett. Azonnal fel is merültek olyan spekulációk a paddockban, hogy az idei formajavulás hatására jövőre talán már egy harmadik hondás csapat is lesz az F1 mezőnyében: az F+1 Blog erről kérdezte a gyártó motorsportért felelős igazgatóját, Masashi Yamamotót.
Egyik idei F1-es újonc előléptetésének sztorija sincs olyan érdekes, mint a Toro Rossónál szereplő Alexander Alboné. Ha minden igaz, a thai pilótának nagyon magas körökből nyúltak a hóna alá, hogy idén a királykategóriában szerepelhessen, de részben már most, az idény elején beváltotta a hozzá fűzött reményeket: pontokat szerez, Sanghajban a verseny legjobbjának választotta a publikum és a felettesei is áradoznak róla.
Az idei autóbemutató-folyam eddigi legcukibb sztoriját a Toro Rosso kötelékében visszatérő Danyiil Kvjat szállította: az STR14 leleplezése alkalmából az orosz pilóta azt elevenítette fel, hogy a másik nagy visszatérő, Robert Kubica jóvoltából láthatott életében először testközelből Forma-1-es autót.