Sikerült kiviteleznie a Red Bullnak, hogy a McLarenhez igazoló aerodinamikai vezető, Peter Prodromou csak 2015-ben csatlakozhasson a wokingi alakulathoz, ahol korábban is dolgozott. A fejleményt Jonathan Neale, a McLaren ügyvezetője erősítette meg egy német lapnak.
Mint ismeretes, Prodromou átigazolása már tavaly ősszel kiszivárgott. A szakember állítólag aláírta szerződését a McLarennel, amely hivatalosan nem tett bejelentést erről, ugyanakkor a Red Bullt irányító Christian Horner több ízben is jelezte: semmiképp nem járulnak hozzá, hogy Prodromou jelenlegi szerződésének 2014 végi lejárta előtt csatlakozzon régi-új munkaadójához. Noha a McLarennél bíztak benne, hogy sikerül megoldást találni a helyzetre és a kiszemelt mérnök már a jövő évi, Honda-hajtáslánccal szerelt autó tervezésébe is belefolyhat, ezt nem tudták elérni.
„Nagyon valószínű, hogy Peter nem csatlakozik hozzánk a következő szezon rajtja előtt” – idézte a Motorsport Total az újságíróknak Szepangban nyilatkozó Neale-t, aki utalt rá, hogy a különféle teóriák és a Red Bull-vezérkar erőfeszítései ellenére az átigazolás biztosan megvalósul, mert – mint fogalmazott – „a Red Bull már a kollégákat is tájékoztatta erről”.
Peter Prodromou
Arról egyelőre nem tudni, hogy Prodromou jelenleg mit csinál a Red Bullnál: a csapat hivatalos honlapján továbbra is aerodinamikai vezetőként szerepel, ugyanakkor nem tudni, hogy máris elküldték-e a kulcsemberek átigazolását általában megelőző „kertészkedési” szabadságra, vagy csak jövőre várják el ezt tőle, hogy még inkább késleltessék aktivizálódását a McLarennél.
Nem véletlen, hogy Prodromou átigazolását komoly figyelem és felhajtás övezi, ugyanis a 45 esztendős, görög és ciprusi felmenőkkel rendelkező brit szakembert a Red Bull legfontosabb fegyverének számító tervezőgéniusz, Adrian Newey jobbkezeként tartják számon. Az aero-guru 1991-től 2006 végéig állt a McLaren szolgálatában, ott alakított ki szoros kapcsolatot Newey-val: együtt alkottak vb-címeket nyerő autókat, majd Newey átigazolását követően egy évvel – nem titkoltan az aranykoponya hívó szavára – követte az energiaitalosokhoz is.
A Prodromou visszacsábítására irányuló hadműveletet egyébként az azóta már félreállított korábbi McLaren-csapatfőnök, Martin Whitmarsh kezdte el, a különítmény számára történelmi mélypontot jelentő tavalyi idény közben. A szakember szolgálatait a Williams is próbálta megszerezni, de a grove-i gárda kénytelen volt bedobni a törölközőt: a pénzügyi helyzet akkor még nem volt annyira stabil, mint most, és úgy érezték, hogy a csúcsmérnök leigazolása túlságosan komoly költségekkel járna.