Kimi Räikkönen a rá jellemző lazasággal lép le a Lotustól, a finn a hétvégén se puszi, se pá fordított hátat az enstone-i egyletnek. A már javában dübörgő Forma-1-es búcsúzkodási időszakban mások nagyobb csinnadratta mellett, esetleg érzelmesebben köszönnek el attól, akitől kell...
Räikkönen és a Lotus kapcsolatának idő előtti rapszodikus végkifejlete az elmaradt fizetések miatt hetek óta benne volt a levegőben, de arra talán kevesen számítottak, hogy a szakítás ilyen forgatókönyv mellett zajlik majd. A jövőre már Ferrari-színekben hajtó finn világbajnok egyes források szerint szándékosan alakította úgy a dolgokat, hogy a Lotus – amellyel egyre puskaporosabb volt a viszonya az utóbbi futamokon – csak vasárnap reggel, a Turun Sanomat című lapból értesüljön arról, hogy egy műtéti beavatkozás miatt nem számíthatnak a szolgálataira az utolsó két futamon.
Ezt erősíti az is, hogy míg a Lotus pénteki, az Egyesült Államok Nagydíja kapcsán kiadott kommünikéjében a finn még „nagyon várta” a futamot „az amerikai atmoszféra és a nyugodt környezet miatt”, addig a távozásáról szóló vasárnapi közlemény mindössze két mondatból állt, ráadásul hosszú órákkal az ominózus újságcikk után jelent meg és kimaradtak belőle az ilyenkor szokásos tiszteletkörök is. A lapnak persze beszélt a döntés sokak által talán nem véletlenül megkérdőjelezett hátteréről is.
„Csalódott vagyok amiatt, hogy az utolsó két futamon már nem vehetek részt a konstruktőri tabella 2. helyéért három nagy csapat között zajló küzdelemben. Szívesen segítettem volna a Lotust, de a fájdalmaim egyre gyötrelmesebbek, már az autóba is alig tudok beülni. A legjobb megoldás az, ha azonnal megműttetem a hátamat, hogy megszűnjön ez a probléma. Ez a mostani időrend garantálja azt is, hogy a következő szezonra teljesen rendbe jövök” – fogalmazott a finn, akit ezen a héten Salzburgban műtenek meg a 2001-es Magny-Cours-i tesztbaleset utóhatásaként jelentkező hátfájdalom miatt, ám a múlt héten suttyomban már átesett a Ferrari-üléspróbán, így ezt nem kell halogatnia amiatt, hogy a beavatkozás után néhány hétig nem mozoghat.
Vannak persze, akik érzelmesebbre, bensőségesebbre szabták a búcsújukat: a Forma-1-ből az idei évad végén távozó Mark Webbernek évek óta rapszodikus volt a kapcsolata a Red Bullal, de múlt pénteken, az utolsó két futam előtt az ausztrál is beugrott Milton Keynes-be, a főhadiszállásra, hogy elköszönjön az energiaitalos alakulattól. Nagy hírverést nem csaptak neki, de a pilóta hivatalos Twitter-mikroblogján posztolt egy fotót a gyár főbejáratáról, amelyhez odabiggyesztette: „Az F1-ben töltött 12 évemből 9 éven át ebbe az épületbe jártam dolgozni. A mai volt az utolsó hivatalos munkanapom.”
A búcsúzkodók közé tartozik Felipe Massa is, aki kilenc szezon után távozik a Ferraritól: a vörösöknél mindig is közkedvelt figurának számító brazilt – aki állítólag a Williams kötelékében folytathatja F1-es pályafutását - a maranellói alakulat nagy felhajtással búcsúztatta múlt hétvégén, a Mugellóban tartott Ferrari World Finals keretein belül. Az esemény rangját jól szemlélteti, hogy ezúttal nem csak a Ferrari-fővezér, Luca di Montezemolo tette tiszteletét, hanem Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler Groug vezérigazgatója is.
„Felipe igazi Ferrari-ember, aki mindig része lesz a történelmünknek” – mondta a közönségnek Montezemolo. „Sok versenyt futott nálunk, győzelmeket és pole pozíciót szerzett, ráadásul azon a bizonyos napon, Brazíliában néhány másodpercig világbajnok is volt, egészen addig az előzésig, amely mindig furcsa volt számomra. Csodálatos időket éltünk meg együtt, de voltak nehéz időszakok is, például a budapesti balesetekor. Személyesen már megtettem és most itt, nyilvánosan is szeretném megköszönni neki az erőfeszítéseit. Úgy gondolom, hogy jó döntés elválni, számára is, számunkra is. Eljött az ideje, hogy új motivációt találjunk. Sok sikert kívánok Felipének, kezdve az évad utolsó két versenyével.”
Ross Brawnnak, az állítólag távozó csapatfőnöknek még nem intett búcsút a Mercedes, ellenben az idei évad végeztével elcsendesedő 2,4 literes, V8-as erőforrásoknak igen. A csillagos márka gyári csapata egy videót tett közzé a jelenlegi specifikáció alapján épített utolsó, FF73 sorszámú hajtómű elkészítésének utolsó fázisáról. „Hang és erő tekintetében egy emlékezetes korszak zárul le, de az F1-ben nincs helye érzelgősségnek: izgalmas jövő vár ránk” – írták a nagy-britanniai Brixworth-ben székelő Mercedes AMG High Performance Powertrains munkatársai.
Az utóbbi napokban egyébként felerősödtek azon híresztelések is, amelyek szerint Sergio Perezre is búcsú vár, mert távozni lesz kénytelen a McLarentől. A dán sajtómunkások már Abu-Dzabiban is fogadkoztak az F+1 Blognak, hogy jövőre sokkal több tennivalójuk lesz, mert a wokingi csapat a Formula-Renault 3.5 idei bajnokát, Kevin Magnussent ülteti Jenson Button mellé, s immáron a világ egyik legtekintélyesebb szaklapja, a brit F1Racing is arról számolt be Twitter-hírfolyamán, hogy információik szerint nagyon is van alapja a fiatal tehetség előléptetésével kapcsolatos híresztelésnek.