Bernie Ecclestone is csak elégedetten bólogatott, miután a Mercedes a zsinórban harmadik pole pozícióját szerző Nico Rosberg vezérletével Monacóban is kisajátította az első rajtsort. Azt valószínűleg a Forma-1 főguruja sem tudja, hogy milyen eredményt hoz a vasárnapi összecsapás, mindesetre szemlátomást örült a csillagosok produkciójának.
„Nagyon jó ez így” – mondta a Formula One Management vezére percekkel a Monacói Nagydíj időmérő edzése után, a paddockban, ahol az F+1 Blog sétálgatás után csípte el. „Természetesen örülök neki, hogy jók a Mercedesek. Meglátjuk, mi lesz a versenyen, mindenesetre jó azt látni, hogy egyre több csapat versenyképes.”
Ecclestone az általános boxutcai közvéleményt fogalmazta meg, ugyanis továbbra is rejtély, hogy mire lehetnek képesek Rosbergék. A tavaly ugyanitt kiválóan muzsikáló, az utóbbi futamok időmérő edzéseit rendre domináló Ezüstnyilaktól már jóelőre rettegtek az ellenfelek, ugyanis míg a versenyteljesítményük más helyszíneken semmire nem volt elég, addig itt a kezükre játszhat az előzési lehetőségek hiánya, valamint a szerényebb mértékű gumikopás is. Miután a kvalifikáció elején némi égi áldás is hullt Monte-Carlóra, fontos tényező lehet az időjárás is, így érthető, hogy a Mercedes két menője sem kívánt komolyabb jóslatokba bocsátkozni: mindketten inkább csak sugallni próbálták az optimizmust az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján.
Akárcsak Barcelonában, ezúttal is Sebastian Vettel rajtolhat a csillagos páros mögül: a hétvége korábbi szakaszában a Red Bull címvédő-listavezető kiválósága is azt hangsúlyozta, hogy a Mercedesnek itt, Monacóban lehet a legjobb esélye a győzelemre, de természetesen így sem mondott le az elsőségről. Mint fogalmazott: nem a Mercedes versenykörülmények közötti szenvedésére alapozva próbálják megcsípni az elsőséget, hanem „igyekeznek megtenni az ehhez szükséges, helyes lépéseket”.
A győzelemért zajló csatába minden bizonnyal szeretne beleszólni Fernando Alonso és Kimi Räikkönen is, de szintén nagy kérdés, hogy mire lesz képes a Ferrari és a Lotus élharcosa. A spanyol klasszis Mark Webber mögül, az 5. pozícióból rajtolhat csak, ahonnan véleménye szerint „majdhogynem lehetetlen” győzni a szűk és kanyargós pályán, míg a mellőle rajtoló finnről tudjuk, hogy általában nem szokta lógatni az orrát olyasmi miatt, mint a kvalifikáción elért pozíció…
Nem csak a pályán nyújtott teljesítmény miatt volt a Mercedes nevétől hangos a paddock szombaton, ugyanis a jövő évi motorreform miatt minden eddiginél nagyobb a helyezkedés és a friss pletykák szerint a német márka ügyfélköre biztosan átalakul. A Force India már korábban jelezte, hogy kitartanak a Mercedes mellett, jövőre még csillagos egységet épít versenygépeibe a 2015-től Hondára váltó McLaren is, ugyanakkor az újabb ügyfél a Williams lesz: a grove-i csapatnak állítólag a monacói hét során sikerült megegyeznie a Renault-nál kedvezőbb (értsd: olcsóbb) ajánlattal kecsegtető gyártóval, és ha minden igaz, már esedékes a kooperáció bejelentése is. Annyi bizonyos, hogy a paddockban lehet látni átjárkálást a Mercedes és a Williams motorhome között, s nem pusztán amiatt, hogy a Wolff-család, Toto és Susie mindkét gárdánál érdekelt.
A hétvége folyamán egyébként Ecclestone is megosztotta a véleményét a „motorozással” kapcsolatban, s ahogyan korábban, úgy most is azt hangsúlyozta: továbbra sem híve a jövő évi formulaváltásnak. A brit korábban főként amiatt aggódott, hogy a 2,4 literes, V8-as egységeket felváltó 1,6 literes, V6-os turbómotorok hangzása miatt romolhat a Forma-1 értékesíthetősége, most viszont, hogy egyre több információ lát napvilágot a motorcsomagok költségeivel kapcsolatban, a túlzott kiadások miatt is aggodalmaskodik.
„Ez teljesen felesleges költség lesz a csapatoknak, mert ami most van az tökéletes” – fogalmazott a 82 esztendős főmogul. „Most mindenki elégedett, a hanghatással, a költségekkel és minden egyéb mással is. A gyártók is jobban járnának, mert a mostani motorokat kínálva csak kicsivel lenne kevesebb a bevételük, mint a sokkal drágábban kínált csomagok esetén.”
Az F+1 Blog információi szerint a jelenlegi motorcsomagok nagyjából 10 millió dollárt kóstálnak, míg a 2014-től bevezetésre kerülő specifikáció esetén ugyanez akár már 30 millióba is kerülhet. A három nagy gyártó közül a legdrágábbnak a Renault csomagja ígérkezik, míg őket a Mercedes és legolcsóbbként a Ferrari követi. A Cosworth már korábban jelezte, hogy nem készülnek új specifikációjú csomaggal, míg a Hondáról egyelőre annyit tudni, hogy ingyen adják majd hajtóműveiket a McLarennek, arról viszont még nem döntöttek, hogy vállalnak-e további ügyfeleket.