Mostanában a Sauber az a Forma-1-es csapat, amely a legközelebb áll a bedőléshez, pedig a számos cáfolat ellenére a színfalak mögött komoly gondok lehetnek a Force Indiánál is. Újabb bizonyítéka ennek az a tény, hogy a társtulajdonos-csapatfőnök Vijay Mallya körül hazájában ismét nagy a felhajtás…
Az indiai milliárdos sosem tartozott az egyszerű fazonok közé: amikor jól ment a bolt és virágzott a cégcsoportja, mindent megtett annak érdekében, hogy a külvilág tudtára adja ezt, az utóbbi években viszont rájár a rúd. A legsúlyosabb csapást kétségkívül a korona gyémántjának számító légitársaság, a 64 repülőgépes flottát felvonultató Kingfisher Airlines 2014-es bedőlése jelentette, Mallya ebből egyelőre képtelen felállni.
A közel 6 ezer főt foglalkoztató társaság összeomlása olyan mértékű adósságokat rótt az üzletemberre, hogy azokat a mai napig képtelen volt rendezni. Ebből kifolyólag a hatóságok szinte vadásznak a szeszesital-bizniszben is érintett, a politikában is megmerítkező vállalkozóra: a napokban például a tekintélyes adósságkupac miatt felfüggesztették az útlevelét, így az idény első két F1-es futamát kihagyó Mallya a harmadik, Sanghajban zajló összecsapáson sem lehet ott a silverstone-i együttessel.
Az indiai hatóságok azzal indokolták az útlevél felfüggesztését, hogy Mallya már nem működik együtt az ügyében vizsgálódó illetékesekkel. A felfüggesztés egyelőre négy hétre szól, ám a hivatalos közlemény kiköti: amennyiben az üzletember az említett időintervallum alatt sem válaszol a vizsgálódó hatóságok kérdéseire, az útlevelét teljes egészében vissza is vonhatják. A pénzember állítólag Nagy-Britanniában tartózkodik, de hogy pontosan hol, arra vonatkozóan nincsenek információk.
Nem túl rózsás a helyzete a másik társtulajdonosnak, Subrata Roynak sem, aki 2014 óta börtönben van egy többmillió dolláros hitelezői végrehajtás miatt. Nemrégiben kiszivárgott, hogy Subrata Roy április hónapban szabadulhat és képviselői már hónapokkal ezelőtt megkezdték az előkészületeket: eladásra hirdették meg például az üzletember számos érdekeltségét, állítólag a Forma-1-es istállóban birtokolt tulajdonrészét is. Az F+1 Blog információi szerint Roy képviselői a Közel-Keleten, Dubaj és Abu Dhabi térségében szeretnék megforgatni az üzletember vagyonának azt a részét, amely a kártérítés után marad, az F1 pedig nem szerepel a jövőbeli tervek között.
Mallya helyzete és Roy kivonulási szándéka miatt szinte biztosra vehető, hogy rövidesen újra felerősödnek a Force India jövőjét megkérdőjelező pletykák. A különítmény egyébként a tavaly kiharcolt konstruktőri 5. hely megszerzését tűzte ki célul a 2016-os idényre, amely vegyes érzelmekkel indult számukra: a pilótapáros tagjai közül az első két fordulóban csak Nico Hülkenberg tudott pontot szerezni, aki 7. lett az ausztráliai évadnyitón. A német Bahreinben a 15. pozícióban végzett, míg csapattársa, Sergio Perez csak egy 13. és egy 16. helyet jegyez.