Jobb a korábbinál a McLaren és a Honda kapcsolata, mióta a problémák egyik fő forrásának tartott Yasuhisa Arait egy másik vezető, Yusuke Hasegawa váltotta fel a japán márka Forma-1-es projektjének élén – vonta meg az elmúlt fél év mérlegét az F+1 Blog érdeklődésére Eric Boullier, a brit alakulat versenyigazgatója a Hungaroringen.
Nem túlzás kijelenteni, hogy minden képzeletet alulmúlt az, ahogyan a McLaren és a Honda tavaly feltámasztotta legendás, annak idején világbajnoki címek garmadáját eredményező együttműködését. Hogy ez kinek róható fel, azon lehet vitatkozni, az ugyanakkor biztos, hogy a Honda számlájára sok íródott: a japánok alulértékelték azt kihívást, amelyet a turbós hibrid erőforrások bevezetése jelentett, ezért pedig Yasuhisa Arai sportigazgató fizetett meg, akit – a hivatalos indoklás szerint a nyugdíjkorhatár miatt – eltávolítottak a projekt éléről.
Arai felelőssége megkérdőjelezhetetlen, ráadásul sokat rontott a helyzeten, hogy az angol nyelvvel hadilábon álló szakembernek – mint az menet közben kiszivárgott – számtalanszor volt vitája Eric Boullier sportigazgatóval. Az új Honda-főnökkel, Yusuke Hasegawával a jelek szerint könnyebben boldogulnak a McLarennél: ezt Boullier is megerősítette, amikor az idény első felének tapasztalatairól kérdeztük.
„Hasegawa-San januárban csatlakozott a programhoz és úgy gondolom, hogy az együttműködésünk soha nem volt annyira szoros, mint mostanság. Sokszor találkozunk, gyakoriak a személyes megbeszélések, de a modern technika vívmányainak köszönhetően olyan megoldásokhoz is tudunk folyamodni, mint például a videokonferenciák. Úgy gondolom, hogy a projekt egyre jobb fázisban van, egyre inkább érett” – mondta a McLaren sportigazgatója.
Hasegawa nem tért ki elődje munkásságára, ugyanakkor egyetértett Boullier-vel: „Az előző évről nem tudok semmit mondani, viszont idén nagyon jól együttműködünk és szerintem látható a fejlődés” – fogalmazott a japán gyártó Forma-1-es programját irányító menedzser.
A McLaren történetének legpocsékabb szezonja után idén már mérsékelt javulás érzékelhető a brit-japán különítmény teljesítményében, de a két vezető szavaiból arra lehet következtetni, hogy nagy dolgokra már aligha számíthat Fernando Alonso és Jenson Button. A 2017-ben életbe lépő jelentős technikai szabályváltozások miatt rövidesen náluk is a jövő évi autóra irányul majd a figyelem és az források érdemi része.
„Most még dolgozunk az idei autón, de már foglalkozunk a jövő évivel is. Arról nem szeretnék beszélni, hogy hány százalékban összpontosítunk az új autóra, de azt megerősíthetem, hogy a kötelező nyári gyárbezárás után a csapatok zöme már a következő szezonnal foglalkozik majd” – mondta a helyzetről Boullier, amihez Hasegawa annyit tett hozzá, hogy „már mi is megkezdtük a jövő évi hajtáslánc fejlesztését, de még nem végeztünk az ideivel sem.”
A McLaren az idény félidejét jelentő Magyar Nagydíj előtt 7. a konstruktőri tabellán 32 ponttal: a brit-japán formáció az előttük állomásozó Toro Rossótól 9 ponttal van elmaradva, míg az újonc Haast 4 egységgel előzik meg. A versenyzők a 14-15. helyeken állnak, Alonsónak 18, Buttonnak 13 pontja van.