Lewis Hamiltontól soha nem álltak távol a nagyratörő tervek és a napokban a háromszoros Forma-1-es világbajnok ismét megfogalmazott egy ilyet: a brit kiválóság kijelentette, hogy szívesen tervezne autót a Mercedes-Benz házi tuningműhelyével, az AMG-vel együttműködésben.
A szigetországi fenegyerek a bakui csapnivaló szereplést ezen a hétvégén az ausztriai Spielbergben, a Red Bull Ringen igyekszik feledtetni, ahol biztosan nem lesz könnyű dolga: a stájer energiaital-báró, Dietrich Mateschitz ékszerdobozában az előző két évben a másik Mercedes-pilóta, a vb-ponttáblázatot jelenleg vezető Nico Rosberg diadalmaskodott. A bevetés előtt a címvédő sztárvendégként vett részt az új Mercedes AMG GT R hivatalos bemutatóján, ahol közölte: szívesen vállalna szerepet az affalterbachi csillagos tuningműhelynél egy utcai sportautó fejlesztésében.
„Azok a srácok, akik a Mercedes-AMG-nél dolgoznak, értik a dolgukat, mindent tudnak az autókról. Szeretném a saját autóimat velük együttműködve készíteni” – idézte a pilótát az AOL Cars.
Hamilton saját bevallása szerint szívesen adott volna tanácsokat az AMG GT R elkészítéséhez is, de túlságosan későn kapcsolódott be a munkába: „Megvannak az ötleteim, de amikor megkerestek, már túl késő volt ahhoz, hogy felhasználják ezeket. A következő autóhoz viszont szívesen adok tanácsokat. Beszéltem Tobias Moers-szal, az AMG elnökével és felajánlottam neki a szolgálataimat, mondván, ’a rendelkezésedre áll a Forma-1-es technológia, egy Forma-1-es világbajnok vezeti az autódat, használd ki ezt a lehetőséget’…”
Mielőtt csatlakozott a Ferrarihoz, Sebastian Vettel és az Infiniti között szoros együttműködés állt fenn: a Nissan luxusmárkája készített olyan limitált szériás modellt, amelynek tervezésébe és fejlesztésébe bevonták a négyszeres világbajnokot, akinek a nevével fémjelezve hozták forgalomba az ominózus portékákat. Hamilton is ilyesmiben, nem pedig önálló autómárka alapításában töri a fejét.
„Az AMG GT LH egy olyan limitált szériás modell lehet, amelyet én teszteltem, amelyet én állítottam be és amelynek a tervezésébe is belefolytam. Ha a büdzsét a rendelkezésemre bocsátják, reményeim szerint sikerül majd jó munkát végeznem” – kínálta fel szolgálatait az AOL Cars hasábjain is Hamilton, a lap szerint nem hiába: úgy hírlik, Moers szeretne teret engedni a pilóta elképzeléseinek.
Hamilton már eddig is bizonyította, hogy autók frontján is kedveli az egyediséget: amikor megrendelte Pagani Zondáját, átfogó igénylistát adott le Horacio Pagani autóépítő manufaktúrájának, amely „760 LH” típusjellel készítette el a brit pilóta 76 lóerős, manuális váltóval szerelt, bíborfestésű Zondáját. A pilóta nem elégedett meg a „normál” LaFerrarival sem: amikor különengedélyt kért és kapott a Mercedes vezéreitől arra, hogy megvásárolhassa a maranellói márka limitált szériás hibrid csúcstorpedójának egyik példányát, külön kérvényezte a konkurens gyártótól, hogy ne az ismert feketére, hanem pirosra színezzék az autó tetejét is.
A nem titkoltan könnyűzenei babérokról is ábrándozó Forma-1-es világbajnok a jelek szerint kifogyhatatlan a tervekből, ötletekből. A kérdés már csak az, hogy mit jut a hétvégén, Spielbergben: a jó szereplés ráférne, ugyanis a Monacóban és Montrealban aratott győzelmekkel hiába mérsékelte 9 pontnyira a hátrányát Rosberghez képest, az azerbajdzsáni harmatos szereplés után lemaradása ismét 24 pontnyira rúg.
„Ausztria csodálatos ország, mindig élvezem az ott töltött időt. Csodálatos lenne, ha végre nyerni is tudnék és ezt a pályát is kipipálhatnám a listámon. Ez a cél, mint mindig, aztán pedig meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok” – fogalmazott a címvédő pilóta a hétvégi kilátásokkal kapcsolatban.