Nagyon úgy tűnik, hogy Lewis Hamilton akármikor, akárhol versenyez, a Forma-1-es paddock nem akar leszállni arról a teóriáról, hogy a brit egy napon a Ferrari kötelékében száll majd ringbe. Bár jelenleg semmilyen jel nem utal arra, hogy a háromszoros világbajnok vörösre szeretné cserélni az ezüstszínű overallt, Silverstone-ban újra előkerült a téma: lehet, hogy maga az érintett áll a háttérben?
A szigetországi klasszis jelenlegi szerződéséből jó másfél év még hátravan, a dolgai kifejezetten jól állnak a csillagos formációnál, ennek ellenére a paddock pletykagyárosai Silverstone-ban újra arról kezdtek pusmogni, hogy a brit rövidesen a Ferrarinál köthet ki. A „nem zörög a haraszt” című ezeréves tételt alapul véve sosem lehet tudni, jelenleg azonban nehéz elképzelni, hogy a maranellóiakhoz készülne, még úgy is, hogy Sergio Marchionne elnök szerint Sebastian Vettel még mindig nem írta alá a felkínált új szerződését.
„Nincsenek ilyen terveim” – reagált a Ferrari-pletykára a napokban Hamilton, akinek volt már egy jól elsült, de akkoriban túlságosan merésznek tartott átigazolása: amikor 2012 végén faképnél hagyta köré épült nevelőegyesületét, a McLarent, a szakmai közvélemény azt jósolta, hogy hibát követ el a Mercedes-szerződéssel, ám az idő a versenyzőt igazolta.
„Amikor megérkeztem a sportágba, biztos akartam lenni abban, hogy szerepelni fogok legalább két csapatban és mindkettővel nyerni is akartam. Az emberek azt mondták, hogy ’nyertél a McLarennel, képes vagy-e erre másik csapattal is?’ Boldog vagyok, hogy sikerült ezt bebizonyítanom. Azt sem titkolom, hogy nagy rajongója vagyok a Ferrarinak. Fantasztikus csapat, de jómagam imádok ott lenni, ahol most vagyok. Csapatunk légköre hihetetlenül jó, közel 1800 ember dolgozik azért, hogy két ilyen autó legyen alattunk. Imádom ezt a munkakörnyezetet” – foglalt állást Hamilton.
Örök tétel a Forma-1-ben, hogy a Ferrari olyan csapat, amelyről minden versenyző álmodozik, s nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy néhány éve maga Hamilton kopogtatott a maranellói főhadiszállás ajtaján: igaz, akkor épp egy tárgyalássorozat kellős közepén volt a Mercedesszel, Nico Rosberggel is puskaporos volt a viszonya, így nyilvánvaló volt, hogy az egy „árfolyamfelsrófoló” húzás volt a pilóta részéről. Simán benne van a pakliban, hogy a mostani pletyka hátterében is ez áll: a szigetországi sajtóról köztudott, hogy a pilóta tenyeréből eszik és a vérmesebb tollforgatók bármikor hajlandóak beszállni a játékba a dörzsölt klasszis oldalán. Hamiltonnak oka is lehet arra, hogy szervezkedjen, hiszen legutóbb is komoly erőfeszítésébe telt, mire kialkudta magának a 32 millió eurós éves alapbért – a Mercedes ugyanis hiába nagy csapat, a Forma-1-es projekt ellen a háttérben egyfolytában protestáló szakszervezetek nem feltétlenül nézik jó szemmel, hogy az élversenyző olyan fizetést kap, amelyhez képest Dárius kincse sem több egyszerű aprópénznél.
Úgy tűnik, hogy Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója vette a lapot és egyelőre nem tulajdonít jelentőséget a pletykának, mondván Hamilton „jó helyen van, a leggyorsabb autót vezeti és minden rendben van körülötte”. A szakvezető azt is hozzátette, hogy „Lewis csupán annyit mondott, hogy Ferrari-rajongó, de hát végső soron mindannyian azok vagyunk, ráadásul az egy olyan csapat, amelynél mindenki szeretne vezetni. Az ilyesmi susmusnak számomra jelenleg nincs jelentősége.”
Árulkodó jel lehet az is, hogy Hamilton a Brit Nagydíj után tartott Mercedes-sajtóértekezleten kitérő választ adott a hosszú távú terveit firtató kérdésre. A versenyző 32 éves, saját bevallása szerint legfeljebb 5-6 éve lehet még a Forma-1-ben, így mivel tudná jobban erősíteni tárgyalási pozícióját, mint azzal, hogy megpróbál némi bizonytalanságot sugalmazni? „Szerződésekkel, miegymással kapcsolatban annyit, hogy nem tudom megmondani, mi lesz hat hónap múlva. Jelen pillanatban imádok vezetni, azt viszont nem tudom megmondani, hogyan fogok gondolkodni erről karácsony tájékán. Remélhetőleg pozitívan, mégpedig a negyedik világbajnoki cím birtokosaként. Ha meg is nyerem a bajnokságot, biztosan nem az lesz, hogy ’most itt az ideje szögre akasztani a kesztyűmet’. Mindig többször és többször akarok győzni. Ha majd befejezem, valami legbelül akkor is azt sugallja majd, hogy még többet akarok. Jelenleg csak a pillanatnyi helyzettel foglalkozom és azon vagyok, hogy megszerezzem a negyedik vb-címemet” – fogalmazott a versenyző.
Hamilton 176 ponttal az egyéni tabella 2. helyén állomásozik, hátránya egyetlen pont a Ferrari-zászlóvivő Vettelhez képest.