Javában zajlik a Ferrari és a Ducati hagyományos év eleji fiesztája az olaszországi Madonna di Campiglióban, ahol a Forma-1-es csapat két versenyzője, Fernando Alonso és Felipe Massa nem csak a sajtó kérdéseire válaszolgat: a spanyol és a brazil síelget is.
Mint ismeretes, a Wrooom fantázianevű, több mint két évtizedes múltra visszatekintő rendezvény egyik nagy bejelentése az volt, hogy a Ferrari szerződteti a veterán spanyol vándormadarat, Pedro de la Rosát, aki a HRT megszűnésével állás nélkül maradt. A fejlemény kapcsán azonnal felmerült, hogy a szerződés valószínűleg Alonso maranellói kiskirályságának újabb jele, a kétszeres vb-első ugyanis nagyon jó viszonyt ápol honfitársával, Stefano Domenicali azonban nyomatékosította: szó sincs a zászlóvivőnek számító versenyző személyes közbenjárásáról, kizárólag technikai szempontok játszottak szerepet De la Rosa leigazolásában.
Noha a vörösök hivatal kommünikéje csak azt jelezte, hogy a De la Rosának a fejlesztésekben szánnak a szerepet és munkája zömét a szimulátorban végzi majd, azóta Domenicali már azt is elárulta: az Arrows, a Jaguar, a McLaren, a Sauber és a HRT színeiben összesen 105 nagydíjon induló sofőr lesz a gárda tartalékja 2013-ban. „Nagyon remélem, hogy erre nem kerül sor, de amennyiben a szükség úgy hozza, előfordulhat, hogy versenyeznie kell” – nyilatkozta a csapatfőnök.
Tesztpilótákban egyébként nincs hiány a Scuderiánál: a szintén spanyol Marc Gené továbbra is a különítmény kötelékében marad, míg a tavalyi szezont a Force India tesztpilótájaként töltő, a vörösök által patronált Jules Bianchinak egyelőre nincs állása, de a maranellóiak közlése szerint ’megpróbálnak’ szerepet találni neki a Forma-1-ben. A franciát egyébként a Force Indiánál még szabad versenyzői állás egyik fő esélyesének tartja a nemzetközi szaksajtó.