Kimi Räikkönen ismét gondoskodott róla, hogy kalapot emelhessünk előtte: Forma-1-es világbajnokként visszaülni egy junior formulaautóba egyáltalán nem szokványos jelenség,így a napokban megejtett GP3-as teszt újabb megerősítése annak, hogy a finnt csak a versenyzés érdekli, a felhajtás egyáltalán nem.
Frank Tamás mondta annak idején, amikor pártfogoltja, Baumgartner Zsolt jövőbeli kilátásai felől faggatták a 2003-as Jordan-debütálás után: „Aki egyszer már járt egyetemre, az nem megy vissza a gimnáziumba!” Ezzel a tavaly elhunyt kiváló Forma-1-es sportdiplomata, menedzser arra célzott, hogy pilótája - történjék bármi - nem ül újra Forma-3000-es autóba, sem teszten, sem versenyen, mert nem tenne jót az imázsának, a megítélésének.
Lehet vitatkozni a tétel helyességével, az mindenesetre igaz, hogy a Forma-1-es versenyzők tartják magukat ehhez. Még a fiatalok is, akik alighogy felkerülnek az alacsonyabb géposztályokból, máris hajlamosak szinte teljesen megfeledkezni arról, hogy honnan érkeztek. Ritkán látni-hallani olyasmit, hogy egy-egy versenyhétvégén meglátogatták korábbi csapatukat, holott sok helyen csak pár lépés választja el őket a betétfutamok paddock-jától. Ugyan a visszatérésére készülődő Michael Schmacher 2010-ben nem volt rest bepattanni egy GP2-es autóba, mostanában annyival kellett beérnünk, hogy tavaly Monzában Mark Webber megjelent az új GP3-as autó leleplezési ceremóniáján. Az ausztrál pár gázfröccs erejéig be is pattant a gépbe, de talán soha nem tette volna meg, ha az MW Arden istálló, valamint az általa menedzselt Mitch Evans révén nem lett volna nyakig érdekelt a sorozatban…
Räikkönen viszont megtette: suttyomba, a nyári szünet kellős közepén ruccant ki Barcelonába, hogy cimborája, a Koiranen GP istállót birtokló Afa Heikkinen meghívásának eleget téve teszteljen, segítve a GP3 szervezőit, akik azt szeretnék, hogy jövőre még több előzés legyen a futamaikon. „Nagyon kíváncsi voltam, hogyan viselkedik egy ilyen autó” – mondta a finn, aki 58 kört tett meg és legjobban sikerült fordulójában fél másodperccel volt lassabb az idei pole-időnél. „Volt némi gond a kocsi viselkedésével, de megoldottuk a problémákat. A GP3-13 nagyon jó eszköz a fiatal pilóták számára, főleg annak fényében, hogy mennyire hangsúlyos jelenleg a Forma-1-ben az abroncsok kezelése.”
Lehet bírálni Räikkönent a kicsapongó életmódja miatt, továbbá amiatt is, hogy sokszor mufurc a rajongókkal és a sajtóval, mostani húzásával viszont újfent bebizonyította: nem véletlenül hangsúlyozza annyi éve, hogy csak és kizárólag a száguldás, a versenyzés érdekli, a többi maszlag nem. Ha a Ferrarinak – ahová a pletykák szerint a finn tart 2014-re – sikerült okulnia a vele kapcsolatos korábbi menedzsment-hibákból, s esetleg ellestek valamit a Lotustól is arra vonatkozóan, hogyan kell kezelni a finnt, kétségkívül a lehető legjobb vásárt ütik meg.