F1 Forma-1 Toro Rosso McLaren Ron Dennis

Bár az idei Forma-1-es szezon még nem kezdődött el, a McLaren és a Toro Rosso máris vívott egy csatát egymással. A színfalak mögött a wokingiak rárepültek a Red Bull-juniorok új karórás partnerére: ugyan a japán márkától kosarat kaptak, a brit csapat egy svájci márkával vigasztalódik.

 

Amikor kiderült, hogy a Red Bull Racing a McLarentől három évtized után elszipkázott karórás cég, a TAG-Heuer neve alatt használja majd a Renault erőforrásokat a 2016-os idénytől kezdve, magától értetődő volt, hogy a korábbi sikercsapat nem folytatja együttműködését a Casióval. Kézenfekvő volt az a megoldás is, hogy a nagycsapattól távozni kényszerülő japán vállalat házon belül marad, mégpedig a Toro Rosso partnereként.

Ahogyan azt az F+1 Blog forrásai már hónapokkal korábban előre jelezték, a megállapodás a napokban létre is jött. A faenzai csapat és a tokiói székhelyű mamutcég ezen a héten jelentette be a két évre szóló együttműködést, tűzközeli forrásaink azonban újabb adalékkal szolgáltak. Ha minden igaz, a Honda közbenjárásával a McLaren megkörnyékezte a Casiót, de végül nem tudtak dűlőre jutni egymással. Ron Dennis állítólag olyan magas összegű pénzügyi elvárást fogalmazott meg a vállalat irányába, hogy japán kapcsolat ide vagy oda, a Casio inkább kitartott az eredeti elképzelés, a Toro Rosso mellett.
F1 Forma-1 Toro Rosso McLaren Ron Dennis
Dennisék pénteken mézes-mázos sajtóközleményben jelentették be, hogy leszerződnek egy svájci karóra-manufaktúrával, a Richard Millével, amely korábban Felipe Massa és a néha Jules Bianchi támogatójaként volt jelen a Forma-1-ben. Az együttműködés tíz évre szól, ám a dörzsölt McLaren-főnöknek – aki köztudottan kényes a szponzori megállapodásokra és meg is kéri, vagy legalábbis szeretné megkérni azok árát – kompromisszumot kellett kötnie: úgy hírlik, hogy a reméltnél jóval alacsonyabb összeget sikerült „szakítania”, mert a gárdát jellemző krónikus szponzorhiány miatt mindenképpen villantani akart valamit az előszezon kezdete előtt.

Nem tudni, hogy a megalomániás szakvezetőnek sikerül-e újabb szponzort levadászni a 2016-os szezonra, mindenesetre sokat mond, hogy szakmai források szerint Dennis a silány tavalyi szezon ellenére is legalább 40-50 millió eurót várna el egy névadó támogatótól. Egy nemrégiben megjelent kimutatás szerint még az élmezőnyben sem jellemző, hogy valamely cég ekkora összeget áldozna a kiemelt támogatói státuszért. Egyöntetű vélemény, hogy a vezérnek finomítania kellene az elvárásain ahhoz, hogy fel tudja turbózni a szponzori portfóliót: ha ez nem történik meg záros határidőn belül ( és az eredmények sem javulnak számottevően), az már rövid távon is súlyos károkat okozhat. Még akkor is, ha a már említett elemzés szerint a Honda csillagászati összeget invesztál az egykori aranycsapatba.
F1 Forma-1 Toro Rosso McLaren Ron Dennis
Arról egyelőre nincs információ, hogy a Richard Mille folytatja-e az együttműködést például Massával, és azt is csak később tudhatjuk meg, hogy kezdetben mennyire lesz előnyös számukra a McLaren-kapcsolat. Ezzel szemben az már most kijelenthető, hogy a Casio nem csinált rossz üzletet: Max Verstappen és Carlos Sainz szereplését idén is kiemelt figyelem övezi majd, ráadásul a faenzai csapat akár a szezon nagy dobása is lehet. Christian Horner, az anyacsapat vezetője legalábbis úgy véli, hogy a juniorok a frissen beújított Ferrari-szívvel komoly meglepetést tartogathatnak…