Tönkretette a Force India istálló versenyét Szepangban az új fejlesztésű, integrált kerékanya, ennek ellenére a silverstone-i együttes közölte: nem mondanak le annak további használatáról.
Múlt vasárnap, a Malajziai Nagydíjon Adrian Sutil és Paul Di Resta is jó formában kezdett, az sem kizárt, hogy mindketten pontokat szereztek volna, azonban a felnire integrált kerékanya áthúzta a számításaikat. A német pilóta első, nyögvenyelős kerékcseréjére a skót is ráfizetett, mert egyszerre érkeztek szervizre, így várakoznia kellett, majd a második cserénél már mindkét versenyző autóján jelentkezett a csavargond.
Közvetlenül a futam után még nem tudták pontosan a gárdánál, hogy miért rakoncátlankodott a Mercedesnél, a McLarennél, a Ferrarinál és másoknál már tavaly is használt, a Force Indiánál viszont csak az idei évtől átvett megoldás, azóta viszont – bár hivatalosan nem erősítették meg – kiszivárgott: gyaníthatóan a hőmérséklet állhatott a háttérben. Nem elképzelhetetlen, hogy az együttesnek módosítania kell az anyagösszetételen, hogy hasonló esetek többé ne fordulhassanak elő, ugyanis Bob Fernley csapatfőnök-helyettes közölte: kitartanak a megoldás mellett.
„Nem térünk vissza a régi komponenshez” – idézte a Reuters hírügynökség a szakembert. „Nem léphetünk vissza, inkább meg kell oldanunk a problémát és folytatnunk kell a fejlesztéseket. Mostanság már mindenki négy másodperc alatti kerékcseréket produkál, de ha visszatérsz a hagyományos megoldáshoz, azonnal négy másodperc feletti lesz az idő.”
A Force India versenyzői végül csapatdöntés alapján, biztonsági okokból adták fel a futamot: Di Resta a 22. körben, Sutil pedig 5 körrel később fejezte be az összecsapást, de mindketten visszavágást ígérnek. Pozitívnak kell maradnunk, és emelt fővel arra kell gondolnunk, hogy még nagyon sok verseny van hátra, ahol kárpótolhatjuk magunkat a mostani csalódásért” – nyilatkozta az egy évnyi kihagyás után idén visszatérő Sutil.