Egyre valószínűbb, hogy Jules Bianchi idei szerződtetése után a Marussia istálló tovább mélyíti kapcsolatát a Ferrarival, s 2014-ben már az olasz gyártó erőforrásait építik versenygépeikbe. Több jel is erre utal, és állítólag a hivatalos bejelentésre sem kell már sokat várni.
Mint ismeretes, a Marussiának nem lehet, hanem kell motorszállítót váltania: jelenlegi partnerük, a Cosworth nem készít új hajtóművet a jövőre bevezetésre kerülő 1,6 literes, V6-os, turbós formulához, így a Banbury-ben székelő egyletnek mindenképpen új beszállító után kell néznie.
Noha a szezonrajt előtti utolsó pillanatban leigazolt, az anyagi gondok miatt kiebrudalt Luiz Razia helyét elfoglaló Ferrari-patronált Jules Bianchi nemcsak beváltotta, hanem messze felül is múlta az előzetes elvárásokat, leigazolása – kimondva, kimondatlanul – az első lépés volt a maranellóiak felé a brit csapat részéről. Úgy hírlik, hogy mindez hamarosan kifizetődik és motorszállítói szerződés jön létre a felek között, amelynek hivatalos bejelentése talán már a jövő hétvégén esedékes Spanyol Nagydíjon megtörténhet.
Mivel a Renault partneri köre telített, mert a franciák szállítanak a Red Bullnak, a Lotusnak, a Williamsnek és a Caterhamnek is, a Marussiánál egyébként is csak a Ferrari és a Mercedes jöhetett szóba. Az alakulat ügyvezetője, Andy Webb március végén nyomatékosította, hogy az ár lesz a meghatározó szempont és ebben a tekintetben a Ferrari ajánlata kétségkívül kedvezőbb a Mercedesénél. A KERS-nél nagyobb teljesítményű új hibrid rendszerért, valamint az új specifikációjú hajtóművekért a csillagos márka állítólag 21 millió eurót kér egy szezonra, míg az olaszoktól ugyanez a csomag 17 millióért szerezhető be, ráadásul gyanítható, hogy Bianchi versenyzői állásáért cserébe némi kedvezményt is kap a Marussia.
„Hamarosan” – felelte a napokban Pat Symonds, az együttes műszaki guruja arra a kérdésre, hogy mikor jelentik be a 2014-es motorszállítói szerződést. Egyúttal a szakember elismerte azt is, hogy a francia pilóta leigazolása fontos stratégiai előnyökkel jár, mert – mint fogalmazott – „ici-picivel közelebb hozott bennünket a Ferrarihoz”.
Bianchi egyébként az évad első négy futamának mindegyikén eljutott a kockás zászlóig és mindannyiszor előkelőbb pozícióban végzett, mint szintén újonc, azonban nála jóval tapasztalatlanabb csapattársa, Max Chilton. Nem csak a fiatal britet csépeli rendszeresen a gall, hanem a Caterhameket is, így a Marussia jelenleg a zöld-sárgák előtt, a konstruktőri tabella 10. helyén állomásozik.