Előfordulhat, hogy csúcsversenyzőket is meglepnek majd a 2017-es Forma-1-es szabályváltozások hatásai, és nem feltétlenül jó értelemben – véli a sportág korábbi négyszeres világbajnoka, a Renault-nál immáron szaktanácsadóként ténykedő Alain Prost, aki híve az új reguláknak, leszámítva azt, hogy növekedik az autók aerodinamikai leszorítóereje is.
Amikor jelentősebb szabályváltozások mennek végbe a Forma-1-ben, az autóbemutatók időszakában mindenkit hurráoptimizmus jellemez. Nincs ez másként most, a 2017-es idény rajtja előtt sem, amikor a nagyok az előnyük megtartásában bíznak, a középmezőny és a hátsó traktus csapatai és pilótái pedig a nagy előretörésben reménykednek, előfordulhat azonban, hogy lesz, akivel alaposan kibabrálnak majd az új szabályok. Erre figyelmeztetett Alain Prost is az R.S.17 típusjelű új Renault-konstrukció keddi, londoni bemutatóján. A francia márka szaktanácsadója szerint lehet, hogy lesz a pilótaelitnek olyan tagja, aki nehezen, vagy nehezebben boldogul majd az átszabott, szélesebb kerekekkel szerelt, alacsonyabb autók vezetésével.
„Amikor ilyen jellegű változások vannak, előfordulhatnak olyan apró nüanszok leszorítóerő és tapadás frontján például, amelyekhez egyesek gyorsabban, jobban alkalmazkodnak, mint mások. Ez nem azt jelenti, hogy a csúcspilótákból rossz pilóták válnak, de lehetnek olyanok, akik számára nehezebb lesz az átállás, például fizikális problémákkal találhatják szembe magukat. Láttunk már olyat a múltban is, hogy egyes versenyzők számára hirtelen túlságosan megterhelővé vált a vezetés, még olyanokkal is megtörtént, akik rendszeresen sportolnak a versenyzés mellett. Ebben a tekintetben számítok meglepetésekre. Nem feltétlenül nagy meglepetésekre, de apróbb meglepetésekre igen. Érdekes lesz megfigyelni, hogyan reagálnak majd ezekre a szabályokra” – fogalmazott a gall klasszis, aki nem kívánt tippelni arra vonatkozóan, hogy kik lehetnek az esetleges szenvedő alanyok.
Prost saját bevallása szerint híve a szabályváltozásoknak, leszámítva azt, hogy az idei módosítások révén az autók aerodinamikai leszorítóereje növekszik. A 61 esztendős legenda elárulta: ha rajta múlt volna, az aero helyett más területen lettek volna megbolygatva a regulák. „A nagyobb gumiknak, a nagyobb mechanikai tapadásnak a kezdetektől fogva híve vagyok, még azzal is egyetértek, hogy szükség volt a szélesebb autókra, de szerintem az aero fontosságát csökkenteni kellene. Ez biztosan segítené a versenyzők dolgát is. Ha rajtam múlna, még a gumik összekeverését is engedélyezném: bal oldalit gumit jobbra, a hátsót előre… (nevet – a szerk. ) Szerintem egyébként tényleg az lenne a legjobb, ha lehetne keverni a különböző gumitípusokat. Ki tudja? Talán egy napon lesz majd egy ilyen szabályváltozás is!”
A „Professzor” - aki nemcsak versenyzőként, hanem tulajdonos-csapatfőnökként is megjárta a sportágat – sajnálja, hogy a Forma-1 nagypapájaként is emlegetett Bernie Ecclestone egyik napról a másikra eltűnt a királykategória háza tájáról, ugyanakkor véleménye szerint az új tulajdonos, a Liberty Media egyelőre „remek dolgokat” hajt végre.
„Leigazolták Ross Brawnt, ami nagyszerű húzás, mert Ross tökéletes választás, mindent tud erről a sportról. Abban biztos vagyok, hogy a folytatásban nem lesz könnyű dolguk, hiszen nézzük csak az utóbbi néhány napot. Szóba került az aktív felfüggesztés, az összkerékhajtás, de sokan vannak, akik nem értenek túlságosan a technikai dolgokhoz, mások pedig csak ebben járatosak. A Forma-1 egyik sajátossága, hogy ha mindenki ott van az asztalnál, nagyon nehéz megtalálni az arany középutat. Roppant fontos, hogy vissza kell hoznunk a show-t és törődnünk kell a rajongókkal. A Liberty a jelek szerint ebben nagyon jó, a show javítására törekszenek. Azt nem gondolom, hogy mindig mindenütt, minden országban lehet ugyanolyan nagy műsort csinálni, mert mindenfelé más a kultúra, de jó, hogy végre elindul valami” – fogalmazott Prost.