Továbbra is téma a Forma-1 világában, hogy a Honda a Mercedestől kérhet segítséget küszködő hajtásláncának mielőbbi versenyképessé tételéhez. Az érintettek Barcelonában, a Spanyol Nagydíj hétvégéjén sem kívánták kommentálni a teóriát, az elképzelés ellenzői viszont ismét hallatták a hangjukat.
„Ebben a fázisban nem kívánom kommentálni az ügyet” – mondta Toto Wolff, a csillagos márka sportigazgatója az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, amikor a Hondának nyújtott esetleges konzultánsi segítségről kérdezték. Titkolózott Yusuke Hasegawa, a japán márka Forma-1-es programjának vezetője is: „Nem mondok semmit. Soha nem szoktuk kommentálni a beszállítókkal, partnerekkel és tanácsadókkal kapcsolatos dolgainkat, most sem tesszük.”
Mint ismeretes, annak lehetőségéről, hogy valamelyik gyártó besegítsen a 2015-ös visszatérése óta csak sínylődő Hondának, már a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja is tárgyalt. Noha a sportágnak kétségkívül szüksége van arra, hogy a japán gyártó maradjon, nem mindenki támogatja, hogy mentőövet kapjanak: köztudott, hogy a szintén motorfronton nyűglődő Red Bull nem túl lelkes a kilátásba helyezett külső segítség miatt, ugyanakkor a Mercedes táborában sincs mindenki elragadtatva attól, hogy a németek esetleg besegítenek a japánoknak.
„Ha senki nem akar kommentálni, majd én kommentálom!” – csattant fel a Mercedes erőforrásokat használó Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley. „Mi, mint csapat, nemcsak fizetünk a hajtóművekért, hanem hozzá is járulunk a fejlesztésekhez, így mi biztosan nem vagyunk elragadtatva attól az ötlettől, hogy megosszuk a technológiát egy másik csapattal, amely ráadásul az ellenfelünk!”
Az idény első európai hétvégéjén természetesen terítékre került az a képzelt forgatókönyv is, amely szerint a McLaren esetleg szakít a Hondával (amely épp most jelentette be, hogy jövőre már kiszolgálja a Saubert is) és a Mercedestől próbálnak meg hajtásláncot szerezni. Mansour Ojjeh, a McLaren egyik társtulajdonosa a hétvége folyamán meg is jelent a Mercedes motorhome-jában, ahol a nagyfőnökök szintjén töltött néhány órát: gyaníthatóan nem a kellemes katalán időjárásról folytattak eszmecserét, ugyanakkor Wolff cáfolta azt a feltételezést, hogy küszöbön áll az újabb McLaren-Mercedes szövetség.
„Nem hinném, hogy jövőre Mercedes erőforrással versenyeznének” – mondta a sportigazgató, amikor arról kérdezték: előfordulhat-e, hogy jövőre a McLaren pilótái csapatváltás nélkül versenyezhetnek Mercedes-szívvel hajtott autóval. „Jelenleg Hondával versenyeznek, a Honda pedig nagyon fontos a Forma-1 számára. Egy hatalmas, roppant sikeres vállalatról van szó és semmi kétségem nincs afelől, hogy rövidesen eljutnak arra szintre, amit elvárnak maguktól.”
A spanyolországi hétvégén számos háttérbeszélgetés folyt a Hondával és a McLarennel kapcsolatban, ezek alapján pedig több forrás is valószínűsíti, hogy a hónapok óta pletykált szakítás csupán eszköz a britek kezében, hogy nyomást gyakoroljanak a partnerre. Azzal pedig csak növelik a nyomásgyakorlás hatékonyságát, ha egyfolytában azt lebegtetik, hogy a háttérben tárgyalásokat folytatnak a Mercedesszel…