Sebastien Loeb kilenc ralis vb-cím után az idei évtől a túraautó-vb-n szeretné őrületbe kergetni a riválisokat, pedig a francia 2009-ben akár a Forma-1-es mezőnyben is felbukkanhatott volna. Noha az akkoriban bonyolított tesztek ellenére kevesen hitték, hogy komolyan gondolja a váltást, az F+1 Blognak múlt hétvégén elárulta: valóban elszánt volt, erőfeszítéseket is tett az ügy érdekében, de végül lebeszélte magát a kiruccanásról.

Loeb először 2007-ben került közelebbi kapcsolatba a Forma-1-gyel, amikor Le Castellet-ben egy autócserélős promo-eseményen kipróbálta Heikki Kovalainen Renault-ját. Egy évvel később már a Red Bull ültette F1-es autóba, ugyanis a negyedik vb-címe után lehetőséget kapott a 2008-as RB4 tesztelésére: előbb Silverstone-ban vezetett, majd novemberben Barcelonában is autóba ült, ahol a tréningen autózó 17 pilóta közül a 8. leggyorsabbnak bizonyult. Ezzel saját magát és az energiaitalos vállalatot is olyannyira feltüzelte, hogy a 2009-es évben már kettős életet élt: a rali-vb-n harcolt az újabb vb-címért, miközben suttyomban megpróbált bekerülni a Toro Rossóhoz, ahonnan honfitársának, a korábbi ChampCar mágus Sebastien Bourdais-nak épp kifelé állt a rúdja.

A Magyar Nagydíj előtt kirúgott Bourdais helyét végül Jaime Alguersuari kapta meg, a közvélemény pedig annak ellenére is csak porhintésnek tekintette a Loeb-pletykákat, hogy kiszivárgott: a francia titokban a Hungaroringre látogatott, hogy egy Forma-3000-es autó volánja mögött begyakorolja a pályát. A WRC után az idei évtől a WTCC-ben szereplő extraklasszis a hungaroringi hétvégén az F+1 Blog érdeklődésére felidézte az ominózus időszak eseményeit és leszögezte: komolyan gondolta a váltást, de a körülmények végül még az egyfutamos beugrást is meghiúsították.

„Akkoriban valóban nagyon komolyan érdekelt a Forma-1. Előbb csak egy jutalomtesztről volt szó a Red Bulltól a világbajnoki cím után, kizárólag a móka kedvéért, de ennek hatására felmerült, hogy mi lenne, ha elindulnék néhány futamon is? Megmozgatta a fantáziámat és elkezdtem dolgozni ennek érdekében, párhuzamosan a ralis szereplésemmel. Nagyon komoly volt a lehetőség, de mivel a rali-vb-n épp akkoriban sok pontot buktam különféle okok miatt, rá kellett jönnöm, hogy az lesz a legjobb, ha nem csinálok mindent egyszerre. A szezon vége felé tartottunk, a vb-címért harcoltunk, így nem fért bele, hogy egyszerre összpontosítsak a rali-vb-s szereplésre és a Forma-1-es felkészülésre. Végül megpróbálkoztunk azzal, hogy csak a szezon utolsó Forma-1-es nagydíján álljak rajthoz, de sajnos nem kaptam meg az ehhez szükséges licencet.” – mondta a 40 éves pilóta.

A Citroen-sportosztály vezérei nem titkolják, hogy a kilenc ralis vb-cím után új kihívásra vágyó klasszisnak oszlopos szerepe van abban, hogy az idei évre életre hívták a márka WTCC-s projektjét, de Loeb ezt megelőzően is habzsolta az élvezeteket. Saját GT-csapatot hívott életre, belekóstolt a hosszú távú versenyzés világába, tavaly pedig egy különleges Peugeot-konstrukció volánja mögött megdöntötte a legendás Pikes Peak hegyiverseny abszolút csúcsidejét is.

Loeb sajnálja, hogy a Forma-1-ben nem szerepelhetett, ugyanakkor úgy érzi, hogy semmi oka az elégedetlenségre: „Csalódott voltam amiatt, hogy nem jött össze a Forma-1, ez tény, de utólag visszagondolva örömre is bőven van okom. Megadatott, hogy tesztelhettem ezeket az autókat, ami csodálatos tapasztalat volt, ráadásul ezt a kis kitekintést így nem sínylette meg a ralis szereplésem sem” – fogalmazott a francia, aki műr túl van az első WTCC-s pole pozícióján és futamgyőzelmén, a Hungaroringen bonyolított harmadik forduló után pedig 84 pontjával az egyéni tabella 3. helyén állomásozik két márkatársa, José Maria Lopez és Yvan Muller mögött.