Új otthonra lelt Chris Dyer: a Ferrari istállótól dicstelen körülmények között menesztett ausztrál szakember a BMW DTM-es alakulatához igazolt, ahol múlt hétvégén, a hockenheimi szezonzárón lépett először színre.

Mint ismeretes, a 44 esztendős Dyer 2001-től 2010-ig dolgozott a Ferrari Forma-1-es istállójánál. A maranellóiaknál előbb a telemetriáért felelt, majd versenymérnökké nevezték ki: Michael Schumacherrel 2003-ban és 2004-ben, Kimi Räikkönennel pedig 2007-ben világbajnokságot nyert, mielőtt 2009-ben vezető versenymérnökké léptette elő a Scuderia.

A kapcsolat rendíthetetlennek tűnt, azonban miután Fernando Alonso a 2010-es évadzáró összecsapáson elbukta a bajnoki harcot Sebastian Vettellel szemben, a gárda az ausztrált tette felelőssé az elhibázott stratégiáért. Néhány héttel a futam után útilaput kötöttek a talpára: tavaly ősszel felmerült, hogy esetleg a Mercedeshez igazol, de a megállapodás nem jött létre.

A BMW a múlt heti, hockenheimi évadzáró előtt jelentette be, hogy a DTM-be idén visszatérő gyári különítmény főmérnöke Dyer lesz. A szakember a korábbi Sauber-főmérnök, Mike Krack helyét vette át, miután a luxemburgi mérnök a Porsche Le Mans-i csapatához igazolt át.

Dyer a DTM szezonzáróján – ahol jelen volt az F+1 Blog is - már a BMW-uniformisát viselte, de egyelőre csak ismerkedett az új közeggel. A bajor márka igyekezett megóvni a kenguruföldi szakembert a sajtó nyomásától: „Chris Dyer ezen a hétvégén kezdte meg a munkát nálunk. Igyekszünk minél több lehetőséget biztosítani neki itt a zárófutamon arra, hogy megismerje csapatunkat, a különböző részlegek munkatársait. Biztosak vagyunk abban, hogy Chris tapasztalataival és tudásával komoly erősítést jelent a BMW-nek” – mondta az F+1 Blognak Ingo Lehbrink, a BMW sportosztályának kommunikációs menedzsere.

Dyer – aki a Ferrari előtt 1997 és 2000 között az Arrows istállónál dolgozott a Forma-1-ben – komoly túraautós tapasztalatokkal is rendelkezik: autósport-pályafutását 1992 és 1996 között az Ausztráliában rendkívül népszerű V8 Supercars bajnokságban kezdte, a patinás Holden istállónál vezető mérnökként tevékenykedett.

Kétségtelen tény, hogy a dicstelen Ferrari-búcsú ellenére magasan jegyzett szakemberrel igazi nagyhalat fogott ki a BMW, ráadásul Dyer pályafutása a bajoroknál igazi repülőrajtot vett. A DTM-be két évtizednyi távollét után visszatérő márka vasárnap a gyártók bajnokságát, valamint Bruno Spengler révén az egyéni bajnoki titulust is megszerezte.