Nem elég a Williams istálló számára, hogy történelminek mondható mélypontra süllyedtek idén, de még a Force India tulajdonosváltása körüli lavina is náluk okozza a legnagyobb felfordulást. Ennek ellenére a grove-i csapatnál a jelek szerint nem izgulnak túlságosan, ami azt sugallja, hogy tudják a megoldást. Az F+1 Blog hallott egyet-mást Spa-Francorchamps-ban…
Azt már korábban tudták a nagy múlt egyletnél, hogy idén bukják a főszponzor Martini támogatását, amivel jelentősebb összegtől esnek majd el, arra viszont nem voltak felkészülve, hogy a Stroll-család is a távozás útjára lép – pedig ez is bekövetkezik. Az apuka, Lawrence Stroll a vaskos dollárkötegeket már új szerzeménye, a Force India felé irányítja, ezzel együtt pedig csemetéje is távozik: Lance Stroll talán már Monzában, de a hallottak alapján legkésőbb Szingapúrban már a papa csapatában igyekszik majd bizonyítani.
A versenyzői fronton keletkező űrt rövid távon biztosan a teszt- és tartalékpilótaként alkalmazott Robert Kubicával pótolják majd, a kiszivárgott hírek szerint ugyanis a lengyel – aki csodával határos módon verekedte vissza magát a Forma-1 közelébe – olyan szerződést kötött, amelynek értelmében mást nem is ültethetnek a volán mögé, amennyiben valamilyen váratlan üresedés keletkezik. „Hát, nagyon remélem!” – felelte egy széles mosoly kíséretében az egyszeres nagydíj-győztes arra a kérdésre, hogy megkapja-e a lehetőséget a várva várt éles visszatérésre.
Szinte biztos, hogy Kubica csak átmeneti megoldás lesz a Williams számára, amennyiben jól alakulnának a dolgai, a lengyel az idény végéig maradhatna. A pozíció várománya egy fiatal brit, a Mercedes patronáltjaként az F2-ben kiváló eredményeket produkáló George Russell, akiről az F+1 Blog azt hallotta: megvan az aláírt dokumentuma arról, hogy jövőre a Williamsnél versenyezhet. A háttérben természetesen a Mercedes áll: Toto Wolffék mindenképpen szeretnék a mély vízbe dobni a szigetországi pilótát, akivel komolyan számolnak a jövőre nézve, a grove-i csapatnál ráadásul komoly lobbierővel bírnak, köszönhetően a motorszállítói szerződésnek, amelyet jövőre kiterjesztenek a váltóra is.
A másik autót jelenleg Szergej Szirotkin vezeti, aki látványosan gyengén muzsikál, marketing szempontból sem nevezhető remek portékának, viszont szponzorai révén tekintélyes összeget szállít a csapat konyhájára. Mivel a keletkező pénzügyi űr jelentősnek mondható, nem elképzelhetetlen, hogy a folytonosságra hivatkozva 2019-ben is esélyt adnak az orosznak, ám dörömböl az ajtón egy honfitárs, a szintén az F2-ben versenyző Artem Markelov is: azt beszélik, hogy egyfajta versenyhelyzet teremtődhet és azé lehet a volán, aki többet kínál érte. Ha a versenyzői állást nem sikerül megkaparintani, Markelovot talán tesztpilótának húzzák be – némi pénzért cserébe, természetesen…
Szintén orosz vonatkozású pletyka, hogy a Force India megvásárlásáról lemaradó Mazepin-családot a csalódással zárult transzfer után hírbe hozták a Williamsszel is. Vannak, akik szerint Dimitrij Mazepin kísérletet tesz a brit csapat bekebelezésére, az F+1 Blog tűzközeli forrásai viszont cáfolták ezt a feltételezést: úgy tudjuk, hogy történt ugyan megkeresés, ám a Williams-család olyan feltételeket szabott volna, hogy tulajdonosként Mazepinék szinte nem is gyakorolhatták volna a tulajdonosi jogokat…
Mint említettük, Claire Williams és a csapat többi vezetője nyugodtnak és higgadtnak tűnt a begiumi versenyhétvége során, amiből kizárólag arra lehet következtetni, hogy tudják, mi lesz a megfelelő megoldás. Vagy mégsem?