Azzal, hogy az Alfa Romeo hivatalosan is nevére vette a Saubert, a Ferrari újfent jelét adta annak, hogy komolyak a szándékok a svájci istállóval. A bejelentés óta csurrannak-csepegnek az információk azzal kapcsolatban is, hogy mennyire.
A tavaly kezdődött folyamatnak azonnal jól látható jelei voltak: az előző években a megszűnés szélén táncoló hinwili csapat látványos formajavuláson esett át, az idényt pedig azzal koronázták meg, hogy leszerződtették a Ferraritól távozó Kimi Raikkönent a pozícióját megöröklő Charles Leclerc helyére. Már a 2018-as évadzáró idején lehetett hallani olyan pletykákat, hogy a svájci-olasz együttműködés az idei szezon rajtja előtt magasabb sebességi fokozatba kapcsol, ez pedig a héten bizonyságot is nyert: a technikai fronton is megágyazott névadó szponzori együttműködés szintet lép azzal, hogy az Alfa Romeo teljes egészében a nevére vette a Peter Sauber által alapított gárdát, ezzel gyakorlatilag az anyacég Alfa Romeo Racing néven a leányvállalat gyári csapatává minősítette a különítményt.
A hivatalos kommüniké - ahogyan az ilyenkor lenni szokott - nem tért ki az együttműködés részleteire, viszont szép lassan szivárognak az információk. Például a pénzügyi vonatkozással kapcsolatban: úgy hírlik, hogy az átkeresztelkedéssel párhuzamosan az Alfa Romeo duplájára, nagyjából évi 100 millió euróra növeli a financiális támogatás mértékét. Ezzel a csapat költségvetése a becslések szerint azonnal körülbelül 250 millió euróra emelkedik,így az olaszok ezen a fronton már most közvetlenül az élcsapatok mögé zárkóztatják fel a hinwili formációt. Ebből nem csak a pályán zajló csata során származhat haszna a Ferrarinak, hiszen így a jövőben a Red Bullhoz hasonlóan két alakulattal lehet hatásuk a sportág jövőjével kapcsolatos kérdések alakítására, de technológiai fronton is hasznos a második istálló: komolyabb trükközés nélkül használhatják fejlesztői játszótérként a B-csapatot, ami egyebek mellett az erősen korlátozott szélcsatorna-használat területén jelenthet könnyebbséget a vb-címet 2007 óta mindhiába hajkurászó maranellói vörösök számára.
A magukat továbbra is tartó pletykák szerint erősödik a fiókcsapatnál állomásoztatott Ferrari-kontingens létszáma is. A mérnökguru Simon Resta már tavaly átigazolt és technikai igazgatóként az idei lesz az első olyan Alfa, amelynek fejlesztésére hatással volt. A színfalak mögött állítólag több fontos, ám kevésbé ismert maranellói mérnök is érkezett már a stábjába és további szakemberek érkezése várható. A menedzsment is bővülhet, ugyanis több forrás is makacsul állítja: miután a tavaly elhunyt elnök Sergio Marchionne akaratának megfelelően Mattia Binottót ültették Maurizio Arrivabene csapatfőnök helyére, a lefokozott olasz kezét sem engedik el, inkább az Alfa Romeo Racing vezetőségébe delegálják. Nem lenne meglepő, ha már a szezon rajtja előtt bejelentenék, hogy az eddigi csapatfőnök, Fred Vasseur a folytatásban Arrivabenével együtt irányítja majd a csapatot.
Mivel az érdeklődés biztosan kiemelt lesz az Alfával kapcsolatban, a kommunikációs osztály átszervezése és megerősítése is elkerülhetetlennek tűnik: ezzel kapcsolatban már tett is lépéseket az istálló jelenlegi vezetése. A spekulációk szerint az “alfásodás” szponzorációs területen is beváltja a reményeket: ha minden igaz, a színfalak mögött több nagyvállalattal is zajlanak tárgyalások és jó esély van rá, hogy már az előszezonra létrejön egy vagy több támogatói megállapodás,ami tovább erősítheti a nem is olyan régen még sínylődő formáció anyagi helyzetét.
Bennfentes informátorok állítják: a svájciak F1-es forradalmához bizonyos tekintetben köze van a Haasnak is. Halála előtt Marchionne azon dolgozott, hogy az Alfa Romeo után a konszernhez tartozó másik F1-es kötődésű márkát, a Maseratit is visszahozza a mezőnybe. Erre a Haas volt a kiszemelt partner, de az amerikai-brit csapat megelégedett a technológiai partnerkapcsolattal, nem akartak túlságosan a Ferrari vonzáskörzetébe kerülni. Ezzel források szabadultak fel, amelyeket most - a hinwiliek örömére - az Alfába invesztálhatnak az illetékesek.
Az elvárásokkal kapcsolatban várhatóan az erősödés ellenére is óvatosan fogalmaznak majd az együttes vezetői. Miután a 2017-es konstruktőri utolsó helyről tavaly a 8. pozícióba léptek elő, idén a 6. helyet veszik majd célba, de nyilvánvalóan reménykednek abban, hogy Raikkönennel és a Ferrari-junior Antonio Giovinazzival akár a 4-5. helyekért is harcban lehetnek majd a szezon előrehaladtával.