Néhány nappal ezelőtt úgy hírlett, hogy a Lotus istálló már a Német Nagydíj előtt bejelentheti új motorszállítói szerződését a Mercedesszel, erre azonban egyelőre nem került sor. Az F+1 Blog a hockenheimi paddockban úgy értesült, hogy a tárgyalások a végső fázisban tartanak, de még nem zárultak le.
Jól ismert tény, hogy a motorformula átalakulásához a legcsapnivalóbban alkalmazkodó Renault és a partnercsapatok kapcsolata az idény kezdete óta egyre rapszodikusabb. A négycsapatos kontingens legelitebb tagja, a Red Bull egy ideje perrel és szakítással fenyegeti a francia gyártót, de az általános közvélekedés szerint ez puszta porhintés, amelynek célja az, hogy a Renault által egyébként is kiváltságosként kezelt energiaitalos alakulat még kedvezőbb üzleti pozíciót harcoljon ki magának a motorszállítóval szemben.
Spielberg óta tudjuk, hogy a Lotus ennél jóval határozottabb lépéseket készül foganatosítani: az ausztriai hétvégén az enstone-i egylet már előrehaladott tárgyalásokat folytatott a váltásról a Mercedesszel, amelynek ügyfélköréből a Honda érkezése miatt a McLaren jövőre kikerül, s bár az utóbbi napokban úgy hírlett, hogy Hockenheimben megejtik a bejelentést is, erre mostanáig nem került sor. A szándék továbbra is mindkét fél részéről megvan, a részletek tisztázásával azonban még nem végeztek.
„Nagy erőkkel dolgozunk az ügyön, de azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy mikor tehetünk bejelentést. Szuper lenne, ha hamarosan ezen is túl lennénk” – mondta az F+1 Blognak egy neve elhallgatását kérő, az ügyhöz közel álló forrás, aki nem erősítette meg, de nem is cáfolta azt a teóriát, amely szerint a megállapodás véglegesítését az hátráltatja, hogy a Mercedes komoly pénzügyi garanciákat vár a fekete-arany egylettől és állítólag még vizsgálják azt is, hogy marketing szempontból mennyire klappolna a Lotus-Mercedes név.
Bár a legnagyobb pofont kétségkívül az utóbbi négy évet domináló Red Bull kapta a Renault küszködésével, szenvedésével, a Lotusnál is a kezdetektől fogva háborognak a franciák idei produktuma miatt. Federico Gastaldi csapatfőnök-helyettes már Barcelonában keményen bírálta a gyártót a megbízhatatlanság miatt, s bár azóta általánosságban véve javult valamelyest a Renault partnercsapatainak helyzete, az F+1 Blog informátora szerint a Lotusnál másként éreznek.
„Valamilyen furcsa oknál fogva mindig csak itt jelentkeznek a súlyosabb gondok. Az utóbbi időben több olyan futam volt, amikor a Caterhamek Renault-egységei sokkal erősebbek voltak a Lotusoknál, ráadásul csapaton belül is extrém jelenségek figyelhetőek meg. Legutóbb, Silverstone-ban például a Grosjean autójában dolgozó erőforrás 65 lóerővel volt gyengébb, mint Maldonado kocsijának hajtáslánca. A becslések szerint így Romain hátránya már legalább 100-120 lóerőre rúgott a Mercedeshez képest” – ecsetelte forrásunk az eltökélt váltási szándék hátterét.
Ha minden igaz, a Lotus rövidesen befejezi az idei kocsival kapcsolatos bíbelődést és forrásainak zömét a 2015-ös versenyautó fejlesztésére fordítja. A lépés teljesen logikus lenne annak fényében, hogy a gárda 8 ponttal a konsturktőri tabella 8. helyén árválkodik: az egységeket Grosjean gyűjtötte, aki így 14. az egyéni pontvadászatban. „Ebben az alakulatban még mindig van potenciál. Attól legalábbis biztosan többre képes a szakembergárda, mint ahol jelenleg tart a csapat” – tette hozzá forrásunk.