Szívszorító drámát élt ált a Bahreini Nagydíjon a Ferrari fiatalja, a győzelmet a hajrában elveszítő Charles Leclerc, aki azonban kijelentette: volt már olyan versenyhétvégéje pályafutása során, amelyiket ennél is jóval nehezebben élt meg. A monacói ifjonc azt is elárulta, hogy melyik esemény volt az, amelyik jobban megviselte…
Nem mindennapi csapás az, amikor egy fiatal pilóta pályafutása második szezonjában, második ferraris futamán domináns teljesítménnyel kerül karnyújtásnyira az első F1-es futamgyőzelméhez, ám az kicsúszik a kezei közül egy váratlan és nem is jellemző technikai probléma miatt. Lehet, hogy a többségnél komoly törést okozna egy ilyen dráma, ám mérget lehet rá venni, hogy Charles Leclerc nem ilyen. Ugyan a futamot követően szemlátomást csalódott volt és nem volt őszinte a mosolya a dobogón sem (ahová pedig először masírozhatott fel F1-es pilótaként), az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján már kijelentette: érte már ennél nagyobb csalódás is pályafutása során.
„Nem szeretnék elmenni ennyire a végletekig” – felelte a 21 éves versenyző arra újságírói kérdésre, hogy a szahíri volt-e karrierje eddigi legkegyetlenebb versenye. „Amikor a Formula 2-ben versenyeztem, a monacói hétvége borzalmas volt, talán az volt az eddigi legszörnyűbb versenyem. Most legalább dobogón végeztem, ráadásul ez volt az első dobogós helyezésem az F1-ben, így mindenképpen élveznem kell, még akkor is, ha úgy érzem, hogy sokkal több volt ebben a hétvégében.”
Leclerc 2017-ben szerepelt az F2-ben, ahol soha nem látott domináns teljesítménnyel uralta a bajnokságot és már három futammal az évad vége előtt bebiztosította a bajnoki címet. Abban az évben minden összejött neki, legalábbis majdnem: a hazai versenyén, Monacóban mindenképpen bizonyítani és győzni akart a hazai közönsége előtt, akik diadalt vártak tőle, ám a pilóta esett-kelt egész hétvégén. Ugyan a rajtelsőséget megszerezte, technikai gondok és incidensek miatt végül mindkét versenyt kiesettként zárta.
A vasárnapi futamon a leginkább sokkoló momentum az volt Leclerc számára, amikor a 46. körben felismerte, hogy gondok vannak az SF90 típusjelű Ferrari motorjával. Hogy valójában mi volt a probléma, azt egyelőre vizsgálják: a futam közben a pilóta mérnöke az MGU-H meghibásodására hivatkozott, később viszont Mattia Binotto csapatfőnök már arról beszélt, hogy a belső égésű motor egyik hengere rakoncátlankodott. Ami tény: a fiatal versenyző szerint nem volt semmilyen előjele a problémának.
„Egyszercsak elment az erő, nagyon hirtelen” – idézte fel a történteket Leclerc. „Őszintén szólva az autóban ülve azt gondoltam, hogy néhány körön belül felrobban az egész, de szerencsére nem így történt és be tudtam jönni harmadikként. Miután kiderült, hogy baj van, később egy picit jobb lett a helyzet, de a probléma sajnos megmaradt. Egyáltalán semmilyen jele nem volt annak, hogy valami meg fog hibásodni.”
Míg a legsokkolóbb momentum a motorhiba volt, a legfelemelőbb pillanat mindenképpen az lehetett számára, amikor az elrontott rajt után, a 6. körben megelőzte négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt. A melbourne-i nyitányon hiába kért engedélyt arra, hogy offenzívát indíthasson a német ellen, a csapat nem engedte neki, így ezen a hétvégén annak ellenére is kevesen bíztak a szabad házi csatában, hogy a Ferrari vezetése jóelőre hangsúlyozta: megküzdhetnek egymással, ha nem törik össze egymást.
„A saját csapattársad ellen harcolni mindig trükkös dolog, mert a kockázat igen magas. Mint minden csapat szokta, ők is figyelmeztettek bennünket a verseny előtt: ’OK, megpróbálkozhattok bizonyos dolgokkal mások ellen, de a saját csapattársaddal légy óvatos!’ Szerintem ez teljesen normális. Amikor az ötödik körben kínálkozott a lehetőség nem tétováztam, egyszerűen megpróbáltam. Nagyon örültem neki, hogy rögtön elsőre sikerült megcsinálni, pláne annak fényében, hogy a rajtom rosszul sikerült. Örülök neki, hogy összejött” – fogalmazott Leclerc, akit a szakmában sokfelé máris a Ferrari új vezérpilótájának kiáltottak ki.
A monacói egyébként Vettel előtt áll a tabellán: az évad első 2 fordulója után 26 ponttal tanyázik a 4. helyen, míg a német 22 egységgel birtokolja az 5. pozíciót. Az éllovas Mercedes-pilótának, Valtteri Bottasnak 44 pont áll a neve mellett.