Nem kizárt, hogy jövőre egy állandó tesztpilótanője is lesz a Forma-1-nek: Susie Wolffnak, a Williams szimulátoros- és fejlesztőpilótájának állítólag érdemi esélye van arra, hogy a 2014-es idényben rendszeresen lehetőséget kapjon a pénteki gyakorlásokon.
Wolff esetleges előléptetéséről jóideje szólnak a pletykák és a teóriát erősíti az a tény is, hogy az egykoron szebb napokat megélt grove-i egylet a tavalyi szezonzáró környékén gyakran emlegetett forgatókönyvvel ellentétben nem szerződtette a tesztpilótai státuszra kiszemelt Felipe Nasr-t. Ha minden igaz, Wolffnak sikerül kilobbiznia a célkeresztbe vett státuszt, amelynek köszönhetően néhány nagydíj pénteki edzésén vezethetne is.
„Susie minden bizonnyal marad a Williamsnél és bízunk benne, hogy olyan lehetőséget kap, amelynek köszönhetően többet vezethet” – mondta a közelmúltban a pilótanő férje, a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff, aki nyilvánvalóan sokat tehet azért, hogy szíve hölgyének álmai valóra váljanak. Egyrészt a Williams 2014-ben Mercedes-erőforrásokra vált, így függenek majd a csillagos márkától, másrészt az osztrák üzletember még mindig nem adott túl a Sir Frank Williams csapatában birtokolt 16 százalékos tulajdonrészén.
Wolffnak lehet még ezen felül is egy ütőkártyája, mégpedig az, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Jean Todt irányítása alatt soha nem látott mértékben támogatja a nők motorsportbeli szerepvállalását. „Women in Motorsport”, azaz „Nők a Motorsportban” néven egy bizottság – többek között Wolff közreműködésével - segíti a kezdeményezést az irányító testület égisze alatt, amelynek kapóra jönne, ha a női szakvezető (mint Monisha Kaltenborn és Claire Williams) vagy sportfelügyelő (Silvia Bellot) mellett egy női pilóta is tevékenykedne a csúcskategóriában. Ez ráadásul régi vágya a sportág impresszáriójának, Bernie Ecclestone-nak is.
Wolff a közelmúltban, egy interjúban nem is leplezte, hogy a női pilóták szereplését hiányoló, mostanában egyre gyakrabban megfogalmazódó igényekre alapoz: „Elég komoly mozgalom van kialakulóban, az emberek szeretnének látni egy nőt a Forma-1-ben” – fogalmazott a skót hölgy, aki pályafutása során megfordult a brit Formula-Renault-ban és a szigetország F3-as bajnokságában is, míg 2006 és 2012 között a DTM-ben szerepelt. A németországi székhelyű túraautós szériában a Mercedes versenyzője volt, de nem muzsikált túl fényesen, ugyanis hét szezon alatt mindössze két pontszerző helyezést tudott felmutatni.
Merészebb paddock-források szerint Wolff arról sem tett még le, hogy egy napon versenyzőként is szerepelhet a Forma-1-ben. Ez egyébként mostanáig három nőnek sikerült: az ’50-es évek végén Maria Teresa de Filippis, a ’70-es években Lella Lombardi, míg a ’80-as évek elején Desiré Wilson indult versenyeken. Próbálkozott Divina Galica és Giovana Amati is, nekik azonban nem sikerült kivívniuk a futamokon való indulás jogát.