Ha létezik tökéletes példa arra, hogy a Forma-1-en túl is van élet, akkor az José Maria Lopez, a Túraautó-vb (WTCC) jelenlegi éllovasa.Az argentin éveken át állt a királykategória kapujában, ahová végül nem sikerült bekerülnie, de az F+1 Blognak elárulta: így is nagyon jól érzi magát a bőrében.
Lopezzel múlt hétvégén, Monzában, az Olasz Nagydíjon futottunk össze, ahová pusztán kedvtelésből látogatott el, hogy felkeresse régi cimboráit.
„300 kilométerre élek innen, így kijöttem a futamra. Élvezem a futamot, a Forma-1 látványosságát, ráadásul találkozhatok a régi cimborákkal is. Eric Boullier-vel például, vagy a Renault és a Lotus munkatársaival, de nagyon jóban vagyok az argentin tévé Forma-1-es stábjával is. Jó velük jóban lenni, mindig megtud az ember valami érdekességet” – mondta nevetve a Citroen gyári csapatának kiválósága az F+1-Blognak.
Lopez 2004 és 2006 között a Renault tehetséggondozó programjának egyik kedvezményezettje volt. Megfordult a Forma-3000-ben és a GP2-ben is, 2006-ben pedig a francia márka gyári csapatának tesztpilótája volt és sokáig úgy hírlett, hogy esélye lehet a versenyzői szerepvállalásra is. A nagy lehetőséget persze nem kapta meg, így visszament Argentínába, ahol az ország nagy presztízsértékű túraautó-bajnokságában kezdett versenyezni, ahonnan a WTCC-be vezetett az útja.
„Van pár dolog, amit valóban sajnálok, de nagyon elégedett vagyok azzal, amit most csinálok és ahol most tartok. A Forma-1-be nagyon sokan akarnak bekerülni, a gazdasági helyzet pedig nehéz, ráadásul csak néhányan engedhetik meg maguknak azt, hogy sok pénzt fizessenek egy-egy helyért. Amikor én próbálkoztam, egyetlen dollárom sem volt arra, hogy befizessem magam. Mindent megtettem, amit csak lehetet. Teszteltem, dolgoztam, néha csináltam jó dolgokat, néha hibáztam, de összességében véve túlságosan nagy volt a versengés és nem jött össze a versenyzői szerepvállalás. Utána hazamentem Argentínába és elkezdtem a túraautózni, ahol megtaláltam a számításaimat.” – fogalmazott Lopez.
A 31 esztendős „Pechito” előtt 2010-ben újabb lehetőség kínálkozott: a nagy dérrel-dúrral beharangozott amerikai formáció, a USF1 némi állami támogatással szerződtette, de mivel a projekt kudarcba fulladt, a versenyző ezt a sanszot is elbukta.
„Rájöttem, hogy a Forma-1-en kívül is van élet. Fiatalabb korában az ember nem gondolná, hogy így van, mert csak erre tud gondolni, de nagyon is van élet a Forma-1-en túl. Jelenleg nagyon jól érzem magam a bőrömben és élvezem, hogy egy hatalmas márka gyári csapatában versenyezhetek” – mondta a dél-amerikai, akinek minden esélye megvan arra, hogy idén a WTCC világbajnoka legyen: négy fordulóval az évad vége előtt 310 ponttal vezeti a tabellát és előnye 60 egység a négyszeres vb-első márkatárssal, Yvan Mullerrel szemben.