Sergio Perez aláírta új szerződését a Racing Point Force India istállóval: ebben semmi meglepő nincs, a mexikói pilóta lépésére hónapok óta számítani lehetett, az viszont jóval érdekesebb, hogy miért nincs még mindig bejelentve az új tulajdonos, Lawrence Stroll fia, Lance a különítménynél…
Mint arról az F+1 Blog is írt hetekkel ezelőtt, Perez vastagon benne volt a Force India tulajdonosváltása körül kialakult mutyiban: a pilóta adta meg a kezdőlökést ahhoz a láncreakcióhoz, amelynek végeredményeként Strolléknak sikerült parkolópályára tenni a korábbi társtulajdonos-csapatfőnököt, Vijay Mallyát. Az új vezetőség előre tudta, hogy az indiai milliárdos sebezhető, mert úszik a tartozásokban, s miután mindent gondosan előkészítettek, Perez borította az asztalt azzal, hogy jogi útra terelte az irányába fennálló, a kiszivárgott hírek szerint 3-4 millió dollárra taksált tartozás behajtását.
A pilóta szerepének fényében borítékolható volt, hogy Stroll nem teszi ki a csapatból, a csütörtöki bejelentés pedig alá is támasztotta ezt a tényt. Pletykákat ugyan lehetett hallani arról, hogy a közép-amerikai tárgyalgatott a McLarennel és Haasszal, viszont már a Belga Nagydíj hétvégéjén – tehát a tulajdonosváltás körüli felfordulás kellős közepén – magabiztosan jelentette ki: tudja, hogy mit csinál majd 2019-ben, de egyelőre nem árulhatja el. Ez is félreérthetetlen előjele volt annak, hogy marad a silverstone-i csapatnál, ott, ahol 2014 óta versenyez. Mint a bejelentés kapcsán Perez elmondta, örvendetesnek tartja, hogy a hatodik idényét kezdheti meg jövőre a különítménynél, amelynek jól ismeri a potenciálját és arra számít, hogy – mint fogalmazott – „csodálatos évek állnak előttünk”.
Perez nem spórolt a méltatással az idősebb Stroll irányába: roppant lelkes, roppant optimista vezetőnek titulálta, aki meglátása szerint képes lesz magasabb szintre emelni a különítményt. „A magasabb szint azt jelenti, hogy a legjobb három közé kerülni. Hatalmas költségvetések és óriási létesítmények ellen küzdünk, de hiszek abban, hogy a megfelelő befektetésekkel és irányítással ez a csapat a jövő egyik meghatározó ereje lesz. Optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy már jövőre komoly előrelépést érhetünk el” – fogalmazott a jövőre már a kilencedik Forma-1-es idényét kezdő pilóta.
Stroll valóban iparkodik, néhány hete például már a silverstone-i gyárkomplexum kibővítésével kapcsolatos terveit megszellőztette, van azonban egy aprócska bibi, ami talán nem is annyira aprócska… A gárdát jelenleg működtető tulajdonosi kör egy meglehetősen kacifántos és sok kérdést felvető eljárás során szerezte a Force Indiát az arra szintén pályázó, a Mazepin-családhoz köthető Uralkali nevű orosz vállalat által vezetett konzorcium elől, akik olyannyira zokon vették ezt, hogy jogi útra terelték az ügyet. Mint arról Paul J. Ostling, az Uralkali elnök-vezérigazgatója az F+1 Blognak az Orosz Nagydíj hétvégéjén beszámolt: az ügyet kezelő csődbiztosok ellen a Londoni Legfelsőbb Bíróságon próbálnak revansot venni, hisznek abban, hogy bizonyítani tudják a visszásságokat, csakúgy, mint abban, hogy ezáltal - a dolgok jelenlegi állása ellenére – mégis meg tudják szerezni a Force Indiát a Stroll-gárdától.
Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy az ügyet mikor tárgyalja a Londoni Legfelsőbb Bíróság, ám élünk a gyanúperrel, hogy a döntés és Lance Stroll érkezésének időzítése (vagy legalábbis annak bejelentése között) összefüggés van. A bejelentéssel kapcsolatban Strolléknak nem kell kapkodniuk, így talán kivárják a bírósági döntést, mert szeretnék elkerülni azt az esetlegesen felmerülő faramuci helyzetet, hogy megteszik a nagy bejelentést, majd egyik napról a másikra kiderül, hogy az oroszok kihúzzák a szőnyeget alóluk. Egy ilyen szösszenet könnyen derékba törhetné Lance karrierjét, amit az abba az évek során töménytelen mennyiségű pénzt invesztáló idősebb Stroll mindenképpen szeretne elkerülni.