Bár a bejelentésre egészen csütörtökig várni kellett, Sergio Perez elmondása szerint röviddel a McLaren döntésének nyilvánosságra hozatala után letisztázódott, hogy 2014-től a Force Indiánál folytathatja Forma-1-es pályafutását. A mexikói több évig maradna a silverstone-i csapattal, nagy terveket szövöget és nem riasztónak, sokkal inkább motiválónak tartja, hogy a jelenlegi mezőny legnagyobb tálentumának tartott Nico Hülkenberggel versenyezhet együtt.
Noha a McLaren a létező legkényelmetlenebb helyzetbe hozta Sergio Perezt azzal, hogy két fordulóval az évad vége előtt, épp a hazai versenyének számító USA Nagydíjra készülve jelentette be szezonvégi menesztését, a mexikói pilóta szerint csak rövid ideig főtt a feje a jövő miatt. Kontraktusát csak csütörtökön hozták nyilvánosságra, ám az ennek apropóján tartott londoni sajtóeseményen a pilóta elárulta: viszonylag hamar kiderült, hogy mentőövet kap a Force Indiától.
„Nos, a McLaren tényleg elég későn közölte a döntését, de amikor erről tudomást szereztünk Austinban, azonnal elkezdtünk tárgyalni a Force Indiával, ugyanis ezt a csapatot tekintettem elsődleges opciónak. Mindössze pár hét alatt a helyére került minden, a csapat nagyon egyenes volt velem és a menedzsmentemmel, így most végre bejelenthettük, hogy náluk folytatom a pályafutásomat” – nyilatkozta a Mexikó nagy-britanniai nagykövetségén tartott bejelentési ceremónián Perez, aki a kiszivárgott információk szerint 15 millió eurós szponzori csomaggal érkezett a silverstone-i egylethez.
A közvélemény érthetetlennek tartotta, hogy a fennállása egyik legpocsékabb szezonját produkáló McLaren miért meneszti a közép-amerikait mindössze egyetlen idény után, az pedig csak fokozta az értetlenséget, hogy a helyére egy újoncot ültetnek Kevin Magnussen személyében. Perez nem cáfolta, hogy érez keserűséget a wokingi csapat döntése miatt, ugyanakkor hangsúlyozta: úgy érzi, hogy jobb versenyző lett az idei szezon nyögvenyelős tapasztalatainak köszönhetően.
„Jobb versenyző lettem, mert jobban értem a sportot, jobban értem a dolgok műszaki oldalát. A Forma-1 nem csak a gyorsaságról szól, hanem arról, hogy versenyzőként milyen csomagot tudsz letenni az asztalra. Az én esetemben a gyorsaság mindig adott volt és most már más területeken, például a technikai oldalon is sokkal jobb vagyok. Az emberek meg fognak lepődni, amikor meglátják, hogy mit csinálok 2014-ben!” – fújta meg harci kürtjét az idei szezont 49 egységével a ponttáblázat 11. helyén záró pilóta.
Perezt többen is azzal vádolják, hogy nem egészen valós a nyilvánosság előtt róla kialakult kép és a szerény, naivitást sugalló külső valójában egy rendkívül arrogáns személyiséget takar. Honfitársa és korábbi tanácsadója, a McLaren legendás ex-csapatmenedzsere, Jo Ramirez például úgy véli, hogy ennek is komoly szerepe volt a wokingi kaland korai lezárultában. Ha valóban helytálló Ramirez álláspontja, akkor Perez a lehető legjobb kezekbe került, az indiai milliárdos Vijay Mallyánál szigorúbb, keményebb vezér ugyanis nem sok van jelenleg a Forma-1-ben: „Találkoztunk párszor, mielőtt aláírtam a szerződést, most pedig ő a főnököm! Egészen jól kijövünk egymással. Ahogyan mondani szokás, eddig minden rendben. Izgatott vagyok amiatt, hogy vele és a csapat többi tagjával együtt dolgozhatok, a szenvedély ugyanis közös bennünk” – mondta az új felettesről a 23 esztendős versenyző.
Perez nem titkolja, hogy több évre tervez a Force Indiánál, amely azzal győzte meg, hogy – mint fogalmazott - „az utóbbi évek legkiegyensúlyozottabban teljesítő középcsapata volt”. Az új állomáshelyen komoly házon belüli csatára számíthat, ugyanis Nico Hülkenberg lesz a csapattársa: a jelenlegi mezőny legnagyobb tehetségének nem sikerült csúcsvolánhoz jutnia, így gyakorlatilag egyetlen év után visszatér a Saubertől és ezzel némi helyzeti előnyt is élvez majd, mivel jól ismeri az alakulatot, amelynek korábban közkedvelt tagja volt.
„Amikor megtudtam, hogy Nico is ehhez a csapathoz szerződik, az extra motiváció volt számomra” – mondta Perez. „Nico egyike a legjobbaknak és éppen ilyen csapattársat akartam. Tavaly egy világbajnok mellett versenyeztem és arra számítok, hogy Nico hasonló szintet képvisel majd. Nagy kihívás vár ránk, a csapatot jobb pozícióhoz kell segítenünk a konstruktőri bajnokságban és remélhetőleg dobogós helyezésekért, győzelmekért harcolhatunk. Ki tudja? Az új szabályok miatt sok minden megváltozik és bármi megtörténhet.”
Perez elárulta azt is, hogy a közvéleménnyel ellentétben jó ötletnek tartja az évadzáró futamért járó pontok duplázását, mert a rendelkezés révén „jobb lesz az utolsó verseny és mindkét bajnokság állása teljesen megváltozhat”, ugyanakkor az állandó rajtszámok közül a 11-es pályázik: „Miért épp a 11-es? Már a gokartban is mindig ez volt a rajtszámom, ráadásul a 11-es szerepel még az e-mail címemben is…”