Nem tett le a Forma-1-es visszatérésről Vitalij Petrov: a Caterhamtől kiszorult orosz pilóta szakított menedzserével is, de töretlenül hisz abban, hogy jövőre újra ott lehet a mezőnyben. Emiatt más autósport-szerepvállalással nem is kacérkodik, áprilisra azonban egy nagyszabású hegymászó-projektet tervez.
Petrov az orosz F1News internetes portálnak adott exkluzív interjút, amelyben kifejtette: főként azért élvezi a Forma-1-en kívüli életet, mert megszűnt körülötte a stressz, ugyanakkor minden erejével azon van, hogy – mint fogalmazott – ’megtaláljam a helyemet a 2014-es idényre’.
Az első orosz F1-es pilótának egyelőre menedzser nélkül kell kutakodnia: miután hosszas versenyfutásban alulmaradtak Giedo van der Gardéval szemben a Caterham-volánért, hosszú távú pártfogója, Okszana Kosszancsenko felcsapott a leafieldi alakulat kereskedelmi igazgatójának, így az együttműködésük lezárult. Ugyan egyik fél sem mondta ki, a kapituláció után erősen megromlott a viszonyuk, így Petrov számára az első lépés a körülötte dolgozó stáb átszervezése lesz.
„Minden más lesz” – mondta a versenyző. „Saját kezembe veszem a sorsom alakítását, így először meg kell próbálom megtalálni azt, aki velem dolgozik majd a következő szezonban. Biztosan lesz változás, de erről csak akkor beszélek majd, amikor már letisztult a kép. Függetlenül attól, hogy ki dolgozik majd velem, a döntéseket én magam fogom meghozni.”
Petrov szerint az a tény, hogy nagyobb horderejű szabályváltozások csak a következő idényben történnek majd, javítják az esélyeit a visszatérésre: „Érthető, hogy mindenki a 2014-es szabályváltozásokról beszél” – mondta a pilóta, utalva a közelgő motorformula-váltásra. „A legfontosabb az, hogy a gumik nagyobb mértékű kopásán túl jelenleg nincs nagy változás. Jómagam három évet töltöttem a Forma-1-ben, így kellően tapasztalt vagyok és nem hiszem, hogy problémát okozna a 2014-es visszatérés.”
Korábban felmerült, hogy amennyiben kiszorul a Forma-1-ből, Petrovot a WTCC-ben érdekelt, autóversenyzői pályafutása beindításában is sokat segítő Lada veszi majd a szárnyai alá. A Marussiától kiszorult Timo Glock példája azt mutatja, hogy alternatívát jelenthet a Német Túraautó Bajnokság (DTM) is, a 28 éves pilóta azonban hangsúlyozza: ilyesmibe egyelőre nem kívánja beleásni magát, mert ’túlságosan elvonhatja a figyelmet a 2014-es előkészületektől’. Mint elárulta: a közeli jövőre más, Forma-1-es versenyzőktől egészen szokatlan sporttevékenység tervez…
„Áprilisban a Mount Everestre készülök” – fogalmazott Petrov. „Persze nem a 8000 méteres csúcsra, mert ahhoz sok hónapon át tartó, különleges felkészülés szükséges, de olyan 5500-6000 méterre szeretnénk feljutni. Az utóbbi hónapokban alaposan átbeszéltük és profi, a környéket jól ismerő hegymászóktól kapunk majd segítséget.”
Természetesen szóba került az interjúban az is, hogy Petrov előző csapata, a Caterham satnyán kezdte az idei szezont és a jelek szerint hátrányba került közvetlen riválisával, a Marussiával szemben is. Az orosz saját bevallása szerint számított arra, hogy a zöld-sárgáknak komoly gondjaik lehetnek idén.
„Abszolút nem lepődtem meg” – mondta a versenyző. „Már 2012-ben is tudtuk, hogy amennyiben a Marussia gépeiben is lenne KERS, sokkal erősebbek lennének az időmérő edzéseken és a versenyeken. Heikki Kovalainen és én tisztában voltunk azzal, hogy amennyiben a csapat nem javít az autón, idén a Marussia már gyorsabb lehet és a Caterham lemaradhat. Sokat beszéltünk erről…”