Erősödnek a pletykák, amelyek szerint Kimi Räikkönen 2014-ben újra a Ferrari kötelékébe tartozhat. Mivel a Mark Webber év végi távozásával felszabaduló Red Bull-volán sorsa eldőlt, a maranellói csapat jelenti a legfőbb alternatívát a finn számára: a monzai paddockban már megállapodásról szólnak a spekulációk, a korábbi vb-első azonban titkolózik.
Daniel Ricciardo előléptetésének bejelentésével nem csillapodott a pilótapiaci spekulációhadjárat. Sőt, inkább fokozódott, ráadásul így Kimi Räikkönen került az érdeklődés középpontjába: a finn menedzsmentje korábban a Red Bullal is tárgyalt, de mivel az a kapu végleg bezárult, a világsajtó újra a Ferrarival igyekszik összeboronálni az északi menőt.
Míg a célpont, Felipe Massa továbbra is rendületlenül fogadkozik és hisz abban, hogy lehet esélye egy újabb szerződéshosszabbításra, addig csütörtökön, a monzai paddockban a finn sajtómunkások túlnyomó többsége – ilyen-olyan belső forrásokra hivatkozva – meggyőződéssel állította: Räikkönen 2014-től újra vörösbe öltözik és visszatér a Ferrarihoz. Bejelentéssel a pilóta és az olaszok bálványának számító istálló sem készült az Olasz Nagydíj sajtónapjára, Räikkönen azonban olajat öntött a tűzre, amikor sokadszorra is utalt arra, hogy nem lenne ellenvetése korábbi együttese ellen.
„Mindig mondtam, hogy nekem soha, senkivel nem volt ott bajom” – mondta Räikkönen, utalva arra, hogy egyes teóriák szerint éveken át puskaporos volt a viszonya a Ferrari-vezérkar bizonyos tagjaival amiatt, hogy 2009 végén Fernando Alonso érkezése miatt megváltak az együttes pilótájaként 2007-ben vb-címet nyerő klasszistól. „Vannak dolgok, amelyek másként is alakulhattak volna a múltban, de ez nem csak a Ferrarira, hanem más csapatokra is igaz. Egyébként ha még ezerszer fogjátok megkérdezni, akkor is ugyanazt tudom mondani, hogy egyelőre semmi nem változott a jövőmet illetően.”
Annak idején Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke volt az, aki eldöntötte, hogy Alonsót a tervezettnél egy évvel korábban, már 2010-ben leigazolja a maranellói csapat. Arra a kérdésre, hogy találkozott-e már a vörösök fővezérével a visszatérése óta, a finn nemmel felelt, ugyanakkor a Ferrari-nagyfőnök szokásos, szombati látogatásával kapcsolatban megjegyezte: „Nekem nincs bajom vele, bármikor beszélgethetnénk. Nem tudom, hogy ez a szombat miért lenne más, mint bármely másik nap.”
Räikkönen megjegyezte: nem lepődött meg azon, hogy a Red Bull Ricciardónak szavazott bizalmat, mert „biztosan valami mást akartak”, ugyanakkor nyíltan beszélt arról is, hogy jelenleg állnak a tárgyalások a Lotus istállóval. „Tudják, milyen okok miatt rekedtünk meg, s amíg ezek a gondok nem rendeződtek, addig nincs értelme a következő idényről beszélni” – mondta a finn, vélhetően arra utalva, hogy az enstone-i csapat pénzügyi háttere még mindig nem egészen rendezett, ezért sorozatosan csúsznak a pilóta járandóságainak kifizetésével.
Nem Räikkönen az egyetlen, akit összefüggésbe lehet hozni a Ferrarival: a Sauber versenyzőjét, Nico Hülkenberget is gyakran emlegetik úgy, mint lehetséges Massa-utódot, a német azonban egyelőre legfeljebb reménykedhet. Annyi bizonyos, hogy a tehetsége megvan, s nincs gondja a feladathoz szükséges önbizalommal sem: „Nehéz ezt így kívülről megmondani, mert nem vezettem, nem érzem az autót, de úgy gondolom, hogy nem lenne gond, képes lennék jó munkát végezni” – felelte a langaléta versenyző egy újságírói kérdésre, amely azt firtatta, hogy tudna-e jobb munkát végezni a Ferrarinál, mint jelenleg Massa.
A héten az egyik olasz lap hasábjain a Force India versenyzője, Paul Di Resta is üzent a Ferrarinak: a skót utalt arra, hogy nagyapja révén olasz gyökerei vannak, s maga is azon versenyzők közé tartozik, akik számára egy álom megvalósulása lenne, ha a Ferrarinál vezethetne. Sok esélye vélhetően nincs, ráadásul a szigetországi pilóta kénytelen végignézni, ahogyan nála fiatalabb versenyzők – mint például az idei évre a McLarenhez igazoló Sergio Perez, vagy épp a jövőre a Red Bullhoz költöző Ricciardo - jobbnál jobb lehetőséghez jutnak: „Nem is frusztráló ez, sokkal inkább irigy vagyok” – mondta nevetve a korábbi DTM-bajnok. „Egyelőre már annak is örülök, hogy a Forma-1-ben vagyok. Igyekszem a legjobbat nyújtani, a többit pedig a menedzsmentem remélhetőleg elintézi.”