Kimi Räikkönen ezúttal semmit nem bíz a véletlenre: a Lotusszal ellentétben a Ferrarinál biztosan nem kell majd a nyilvánosság előtt háborúznia a járandóságáért, ugyanakkor a finn mostantól nagyobb hangsúlyt helyez a pluszbevételekre is. Ebben új segítője is lesz az ex-versenyző, menedzser Mark Blundell személyében.
Az új megállapodást ezen a héten jelentették be: a hivatalos közlemény szerint Blundell cége, az MB Partners „képviseli a 2007-es Forma-1-es világbajnok kereskedelmi jogait, együttműködésben a versenyző menedzsmentjével és tanácsadóival”. A kommüniké hangsúlyozza, hogy Blundellt régi barátság fűzi Räikkönen menedzseréhez, Steve Robertsonhoz, akivel – mivel annak idején a menedzser is autóversenyzőként kezdte pályafutását - a múltban versenyeztek is együtt.
„Régóta ismerem Kimi menedzsmentjét és tanácsadóit, akikkel mostantól együtt dolgozunk majd Kimi érdekében. Minden kétséget kizáróan a jelenlegi Forma-1-es mezőny egyik legjobbjáról van szó, az pedig különösen erős kereskedelmi kilátásokkal kecsegtet, hogy a Ferrarinál fog versenyezni” – nyilatkozta Blundell, aki személyes szponzori megállapodások feltérképezésében és tető alá hozatalában nyújthat segítséget a versenyzőnek.
A Forma-1-ben 1991 és 1995 között a Brabham, a Ligier, a Tyrrell és a McLaren színeiben összesen 61 futamon induló, később a CART-ban és a Le Mans-i 24 óráson is szereplő Blundellnek komoly tapasztalatai vannak menedzsment-fronton is. 2009 januárjáig egy másik ex-versenyzővel, a jelenleg televíziós kommentátorként dolgozó Martin Brundle-el együtt működtették 2MB Management nevű cégüket, amelynek David Coulthard volt a „zászlóshajója”, míg az MB Partners-t tavaly nyáron hívta életre a televíziózás világában is járatos üzletember barátjával, Theo Paphitisszel, aki 1997 és 2005 között a Milwall futballklub elnökeként is tevékenykedett.
Míg Räikkönen esetében az együttműködés az üzleti ügyekre korlátozódik, addig az MB Partners az autósport világában olyan versenyzőknek nyújt teljeskörű menedzsment-szolgáltatást, mint például a McLaren tesztpilótája, a DTM-ben is versenyző korábbi bajnok Gary Paffet, az IndyCarban szereplő Mike Conway vagy az F3-ban versenyző Tom Blomqvist. Minden bizonnyal Paphitis focis múltjának tudható be, hogy számos fiatal labdarúgó-tehetség pályafutását is egyengetik.
Räikkönennek a Lotus – mint azt Gerard Lopez, a csapat többségi tulajdonosa január közepén elismerte – még mindig tartozik a versenyző tavalyi, 15-16 millió euróra becsült járandóságának legalább felével, aggódnia azonban így sem kell. A finn a Ferrarival kötött kétéves szerződés értelmében a maranellóiaktól a becslések szerint 18-20 millió eurós fizetést kap majd.