F1 Forma-1 Ross Brawn Liberty Media Hungaroring Magyar Nagydíj Spanyol Nagydíj

Ross Brawn, a Ferrari és a saját nevét viselő alakulat korábbi sikergyárosa az idei évadtól kezdve a megújult Formula One Management kötelékét erősíti, mégpedig a sportszakmai ügyek felelőseként. Új minőségében az F+1 Blognak a Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában nyílt első ízben lehetősége kérdezni a brit szakembert, akitől megtudtuk: akárcsak Ecclestone, az új vezérkar is ragaszkodik a Magyar Nagydíjhoz.

 

Amíg Bernie Ecclestone volt a Forma-1 vezére, soha nem volt kétséges, hogy a Magyar Nagydíjnak helye van a királykategória menetrendjében. Az előző vezér mindig büszke volt arra, hogy 1986-ban sikerült a Vasfüggöny mögé csempésznie portékáját, lojalitásának köszönhetően pedig a Hungaroring mostanára az egyik legpatinásabb F1-es helyszínné nőtte ki magát, amelynél többször zsinórban csak Monte Carlo és Monza rendezett nagydíjat.

Vezérkari változások esetén mindig benne van a pakliban, hogy az új vezetőknek eltérőek az elképzelései. Igaz ez a Forma-1-re is, ahol a Liberty Media új főnökei, a Chase Carey, Sean Bratches és Ross Brawn alkotta szentháromság már javában dolgozik a sportág felfűszerezésén: Barcelonában a sportszakmai ügyekért felelős Brawn megerősítette, hogy ezen a területen nincs megállás, minden tekintetben emelni kívánják az F1 színvonalát, ám ragaszkodnak a Magyar Nagydíjhoz, amelyet a tradicionális futamok közé sorolnak.

F1 Forma-1 Ross Brawn Liberty Media Hungaroring Magyar Nagydíj Spanyol Nagydíj
„Nagyon fontos a Magyar Nagydíj, amely egyike a tradicionális versenyeknek. Ezt nagyra értékeljük, és mint a többi verseny esetében, keményen dolgozunk a promóterekkel együtt annak érdekében, hogy növeljük az esemény iránti érdeklődést. Az Önök versenye évek óta csodálatos esemény, szeretnék, ha ez így folytatódna és még jobbak lennének az ottani futamok” – mondta a mogyoródi futam helyzetét firtató kérdésünkre a brit szakember.

Mint ismeretes, a Hungaroring már nekilátott egy átfogó fejlesztési program végrehajtásának, ennek első lépésében tavaly újraaszfaltozták a pályát és lecserélték a szegélyköveket is. A folytatásban a lelátórendszer, valamint a létesítmények modernizációja következik, főképp szurkolói részről azonban gyakran megfogalmazódik az is, hogy nyomvonal-változtatásra is szükség lenne annak érdekében, hogy több legyen az előzés a futamokon. Brawn szerint a Liberty Media arra törekszik, hogy segítse a tradicionális pályákat abban, hogy jobban illeszkedjenek a modern versenyzés támasztotta igényekhez, ám mint elárulta: a Hungaroring jellegével nagyon elégedettek.

F1 Forma-1 Ross Brawn Liberty Media Hungaroring Magyar Nagydíj Spanyol Nagydíj
„Igyekszünk együtt áttekinteni a pályákat, mert segíteni szeretnénk a promótereknek és a pályatulajdonosoknak. Fel akarjuk térképezni, hogyan tudnánk javítani és még színvonalasabbá tenni a versenyzést a régebbi pályákon. A következő néhány évben reményeink szerint rendelkezésre áll majd az a szaktudás, amellyel segíthetjük a promótereket abban, hogy olyan körülményeket teremtsünk, amely a leginkább megfelel a versenyzésnek. Nem azt akarjuk, hogy minden pálya ugyanolyan legyen, sokkal inkább azt, hogy minden helyszín, minden tapasztalat más legyen. Magyarországnak megvan a maga íze, remek az ottani verseny. Azt szeretnénk, hogy ez így folytatódjon” – fogalmazott a szakember.

Az év eleje óta körvonalazódik, hogy a Liberty Media az amerikai irányvonalat próbálja minél inkább becsempészni a Forma-1-be, az idény kezdete óta pedig látszik, hogy alakul „a show”. A cél az, hogy a futamokra kilátogató szurkolók ne csak felesleges kiegészítőnek érezzék magukat, hanem érdemi szórakozásnak legyen részük.

F1 Forma-1 Ross Brawn Liberty Media Hungaroring Magyar Nagydíj Spanyol Nagydíj
„Nagy hangsúlyt fektetünk erre és valamennyire már látszik is, elég csak egy pillantást vetni az itteni szurkolói zónára” – mondta ezzel kapcsolatban Brawn. „Minden tevékenység középpontjában a versenyzésnek kell állnia, de tudjuk, hogy más módja is van annak, hogy szórakoztassuk az embereket, elfoglaltságot kínáljunk nekik. Az itteni szurkolói zónában például ki lehet próbálni, hogy milyen kereket cserélni, de vannak más, a versenyzéshez kötődő szórakozási lehetőségek is, a szurkolók pedig imádják ezt.”

Amikor elcsíptük a brit szakembert, épp helyszíni szemlét tartott a betétfutamok – Porsche Szuperkupa, Formula-2, GP3 – paddockjában, ahol szintén emelték a színvonalat az előző évekhez képest. Ebből is látszik, hogy a Liberty-gárda valóban figyel a részletekre, Brawn pedig hangsúlyozza: ez csak még inkább így lesz.

„Jól látható, hogy ezen a területen is javítottunk és még tovább szeretnénk fejleszteni. Ez különösen fontos, mert a középpontban a Forma-1 áll, de betétszámok tekintetében is színvonalas programot kell nyújtanunk, a szurkolók ugyanis ezt várják el” – mondta a Ferrari és a Brawn GP korábbi sikergyáros guruja.