Nagyon úgy tűnik, hogy a Ferrarinál még mindig nem mondtak le a versenyhétvégék menetrendjének közeljövőbeli megreformálásáról. Erre utal, hogy Stefano Domenicali csapatfőnök az F14 T típusjelű versenygép bemutatója alkalmából bonyolított rajongói kérdezz-felelek során újfent megspendírozta Luca di Montezemolo elnök korábbi javaslatát.

Az egyik rajongói kérdés úgy hangzott, hogy mit változtatna a vörösök szakvezetője a Forma-1-ben, ha megtehetné. Domenicali erre válaszolva hozakodott elő a versenyhétvégék menetrendjének esetleges reformjával, amely mellett korábban a maranellói márka fővezére, Luca di Montezemolo is kardoskodott. A csapatfőnök jó ötletnek tartaná a rövidebb versenyeket, ugyanakkor rámutatott: nem zárkóznának el attól sem, hogy Európában is érvényesüljön a kontinensen kívüli trend és Szingapúrhoz, Abu-Dzabihoz, valamint az idei évtől a sorba szintén beálló Bahreinhez hasonlóan esti időpontban rendezzenek futamokat.

„Úgy gondolom, hogy a Forma-1-nek nagyobb figyelmet kell fordítania a rajongók igényeire” – mondta Domenicali. „A pályára kilátogatók és az eseményeket a tévén keresztül követők miatt is jobb ötletre van szükségünk azzal kapcsolatban, hogy milyenek legyenek a versenyek. Először talán a nyári, európai versenyek időrendjét kellene felülvizsgálnunk, mert így esténként talán azok az emberek is élvezhetnék a látványosságot, akik a napot mondjuk a strandon töltik. Szóba jöhet az is, hogy rövidebbek legyenek a versenyek. Sok a tennivaló és a következő néhány évben gondoskodnunk kell arról, hogy közelebb kerüljünk a rajongókhoz.”

Montezemolo 2012 őszén hozakodott elő a Domenicali által most újra feldobott témával. A Ferrari-főguru akkor az esti európai versenyekkel együtt szintén javasolta a rövidebb futamokat, esetleg a jelenlegi, 300 kilométeres versenytáv két részre bontását, ám a Jean Todt FIA-elnöknek, valamint Bernie Ecclestone-nak is felvázolt kezdeményezése nem kapott komolyabb támogatást.

Domenicali – ahogyan korábban Montezemolo is – azzal érvelt, hogy a versenyhétvégék reformjával a Forma-1 kedvezne a fiatalabb korosztálynak, akiket a sportág jövőjének kell tekinteni: „Bár a Forma-1 varázsa tényleg lenyűgöző, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy ezt az egészet a fiatalok szemén keresztül kell szemlélnünk, ugyanis ők jelentik a jövőt. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy kitartsanak mellettünk.”

Hasonló volumenű változás egyik napról a másikra biztosan nem fog történni, ám az mindenképpen jelzésértékű, hogy a Ferrarinál továbbra sem tettek le az esetleges reformról. A vörösök minden bizonnyal kardoskodni fognak az elképzelés mellett a sportág jövőjével kapcsolatos egyeztetéseken, ugyanakkor jogos a kérdés: a rajongók valóban örülnének-e ilyen változásoknak?