Úgy hírlik, a pályafutása második fejezetét lezáró Michael Schumachernek továbbra is lesz tennivalója a Mercedesnél: friss pletykák szerint a csillagos márka nem szimbolikus, hanem nagyon is érdemi feladatkört szán a hétszeres világbajnok klasszisnak, igaz, nem a Forma-1-es alakulat háza táján.

Az utóbbi napokban a nemzetközi autós szaksajtó arról írt, hogy Schumacher a Mercedes házi tuningműhelyének számító AMG teszt- és fejlesztőpilótája lesz. Bár egy hasonló feladatkörre az átlag F1-rajongó valószínűleg csak legyint, mondván, fut majd pár kört az affalterbachiak járgányaival, amiről készül néhány promóciós fotó és slussz-passz le van tudva a feladat, ám több forrás is arról számolt be, hogy az AMG-nél érdemben számítanak a karrierje második szakaszában nem túl sikeres nagyágyúra és tapasztalataira.

Az már a ferraris korszakában bebizonyosodott, hogy Schuminak – aki iskolai végzettségét tekintve autószerelő – nemcsak az F1-es autók, hanem a nagyteljesítményű sportkocsik fejlesztéséhez is jó érzéke van, a maranellóiaknál az FXX-ről, a 458 Italiáról és a Californiáról is kikérték a véleményét. Ha minden igaz, az AMG-nél még komolyabban szeretnék bevonni a fejlesztésekbe, ráadásul iparági híresztelések szerint a műhelynek azért is fontos lenne a sztár szerepvállalása, mert az utóbbi hetekben két kulcsemberüket is elszipkázta a német konkurencia: a GT Spirit szerint a karosszéria-részleg vezetőjét a BMW tuningműhelye, az M Technik csábította át, míg a hajtásláncért felelős főnökre a Volkswagen csapott le. Ugyan Schumacher a két szakember tudását biztosan nem pótolhatja, színrelépésének kétségkívül lenne némi reputáció-helyreállító hatása.

Azt, hogy az AMG-s szerepvállalás létrejön, annak ellenére sem lehet biztosra venni, hogy a W04-es F1-es versenygép jerezi bemutatóján Ross Brawn csapatfőnök, Schumi jóbarátja is megszellőztette már, hogy az immáron nyugdíjas pilóta a márka kötelékében marad. „A nagyteljesítményű autók fejlesztésében fogja segíteni az AMG-t, ami testhezálló feladat számára, ráadásul mindig élvezte az ilyen jellegű munkát” – mondta a szakvezető, de kijelentése után a sajtó hiába puhatolózott, mostanáig a Mercedes és Schumi menedzsere, Sabine Kehm sem kívánta megerősíteni, hogy valóban létrejött egy ilyen együttműködés.

Ha a bejelentés megtörténik, az egyben azt is jelentheti, hogy sikerült elvarrni a szálakat és felek megbékéltek egymással azután, hogy Schumi – kimondva, kimondatlanul – nem egészen önszántából vonult vissza a 2012-es idény végén és zokon vette a Lewis Hamilton szerződtetésével kapcsolatos döntés körülményeit. Mint ismeretes, a Daimler-vezérkar döntése értelmében nem csak a pilótának kellett távoznia, hanem az évtizedeken át a sportosztály alappillérének számító, a három évnyi sikertelenségért felelőssé tett Norbert Haugnak is.

Sokan azt is Schumacher és a Mercedes között fennálló ellentéteknek tulajdonítják, hogy a német előbb nem a csillagos márkával kapcsolatos jövőbeli szerepvállalásának részleteit tisztázta, hanem azt, hogy tesztpilótaként a híres gokartépítő műhely, a Tony Kart szolgálatába szegődik. A legendásan szenvedélyes gokartosról egyébként azóta már az is kiderült, hogy versenyeken is indulni fog és az F1 fő pályaépítőjének számító Herman Tilkével karöltve a világ legjobb gokartpályáját kívánja felhúzni Köln közelében.