Lewis Hamilton és a Mercedes szerződésének meghosszabbítása még mindig nem történt meg, a háttérben nagy valószínűség szerint tovább tart a huzavona, ám Toto Wolff sportigazgató igyekszik bizakodó maradni: a szakember nem tart attól, hogy esetlegesen szakításra kerül sor, inkább arra számít, hogy az évadnyitóig sikerül tető alá hozni az új megállapodást.
Mint ismeretes, az immáron kétszeres vb-első brit jelenlegi szerződése az idei szezon végéig érvényes, ám a beígért hosszabbításról tavaly óta csak nyilatkozgatnak a felek, az álláspontokat – mostanáig – képtelenek voltak összehangolni. Arról különféle teóriák terjengenek, hogy mi áll a háttérben, ám a legvalószínűbb az, hogy a pilóta járandóságán marakodnak. Hamilton többet akar az eddiginél, a vele kapcsolatban általában jól értesült szigetországi sajtó szerint az eddigi évi 20 millió euró után 25 millió euróra szeretné emeltetni éves járandóságát a három évesre tervezett új kontraktus ideje alatt, míg a Mercedes – mivel a Daimler-konszern a tavalyi sikerszéria ellenére sem szeretné széles nyitni a bugyellárisát a Forma-1 miatt – csínján szeretne bánni a javadalmazással.
Jerezben, az előszezont megnyitó tesztelésen a felek elkezdtek érdemben tárgyalni, újra megérkeztek a tavalyról ismert sajtócsitítgató kommentárok, amelyek szerint nincs veszélyben a kapcsolat, nem sürget az idő, azóta viszont nem érkezett érdemi fejlemény az ügyről. Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója a Sky Sports-nak nyilatkozva is csak annyit tudott mondani, hogy reményeik szerint a márciusi, ausztráliai évadnyitóig létrejöhet a várva várt megállapodás.
„Az a versenyzők és számunkra is mindig jótékony hatású, amikor letisztult a helyzet” – mondta Wolff. „Nincs okunk azt hinni, hogy a dolgok nem olyan irányba haladnak, amely számunkra vagy Lewis számára nem megfelelő. Az a cél, hogy már a szezon kezdete előtt lezárjuk a tárgyalásokat. Határidő nincs és nem is akarunk ilyet kitűzni, mert azzal csak nyomást helyezünk magunkat, az pedig sem számára, sem számunkra nem lenne jó.”
Az, hogy az alkudozás keményedik, abból is jól leszűrhető, hogy a felek a sajtót is igyekeznek jól felhasználni a játszmában. Hamiltonról – egyesek szerint a pilóta közbenjárására - a közelmúltban olyan pletykákat terjesztett el a brit sajtó, hogy a Ferrari is érdeklődik a szolgálatai iránt, amelyre napokkal később megérkezett a csapat válaszcsapása, hiszen újra felszínre kerültek azok a spekulációk, amelyek szerint a Mercedes a Ferraritól a McLarenhez igazolt, az Ezüstnyíl volánjára köztudottan ácsingózó Fernando Alonsóval számol arra az esetre, amennyiben Hamiltonnal nem sikerülne megállapodni.
Több ismerője szerint a tárgyalásoknak, valamint Hamiltonnak is jót tenne, ha végre ismét egy szakmai menedzsment egyengetné az útját. Korábban ezt a feladatot az édesapja, Anthony látta el, az a kapcsolat viszont félbeszakadt: ezt követően a pilóta ügyeit a Simon Fuller nevével fémjelzett, showbusiness-re szakosodott menedzsmentcég, az XIX Entertainment intézte, ám a tavalyi év végén ezzel a vállalkozással is lezárta az együttműködést. Hamilton jelenleg a maga ura, munkájában csak popsztárokra specializálódott PR-ügynökség, a Björk, Beyoncé, Adele és Prince arculatát is gondozó Purple PR segíti.
Wolff szerint nem hátráltatja a tárgyalásokat az a tény, hogy Hamiltonnak nincs menedzsere, ám a túlzottan hízelgő szavakból akár ennek az ellenkezőjére is lehet következtetni: „A szerződéssel kapcsolatos tárgyalások nagyon fontosak Lewis és számunkra is. Itt arról van szó, hogy mihez kezdünk a következő néhány évben. Ez nem olyasmi, ami egyik napról a másikra megy, ez nem egy könnyű folyamat. A kapcsolatunk viszont remek, nagyon jól átlátható és ez jó. Nyitottak vagyunk és őszinték azzal kapcsolatban, hogyan látjuk a jövőt és ugyanilyen ő is. Intelligens versenyző, aki személyiségében – reményeim szerint részben a mi hatásunkra – sokat fejlődött, így a tárgyalások egyelőre úgy alakulnak, ahogyan arra számítottunk” – fogalmazott az osztrák szakember.
Nem Hamilton az egyetlen a Forma-1 aktív világbajnokai közül, akiről egyelőre nem lehet tudni biztosan, hogy mit csinál majd 2016-ban. A Ferrarinál hajtó Kimi Räikkönennek sincs még szerződése a következő szezonra, ám a nemrégiben kispapává avanzsált finn – bár a vörösöknek az első jelek alapján sikerül előrelépnie a tavalyi mélypontról – saját bevallása szerint nem is igazgatja magát emiatt.
„Van egy opció a szerződésemben. Rajtam és a csapaton múlik, hogy képesek leszünk-e jó munkát végezni idén. Ha rosszul alakulnak a dolgok és nem írom alá, akkor nem írom alá. Nem dől össze a világ. A cél az, hogy jól teljesítsünk és a jelek egyelőre jók. Mindenki boldog és biztos vagyok abban, hogy jó szezonunk lesz. Meglátjuk, mit tartogat a jövő, én mindenesetre nem aggódom. Majd eljön az ideje, amikor kiderül, hogy mi lesz” – fogalmazott a 2007-es vb-első, aki Alonso távozása után cimborájával, Sebastian Vettellel együtt versenyez majd a maranellóiaknál.