Nehezen bírja Forma-1 nélkül a Mercedestől a tavalyi év végén menesztett sportigazgató, Norbert Haug, aki az egyik német rádiónak adott interjújában olyan kijelentést tett, amely alapján elképzelhető, hogy hamarosan visszatér a királykategóriába. Sőt, egyes teóriák szerint akár az is előfordulhat, hogy az egyik nagyobb csapatnál kap valamilyen tisztséget.

„Ez nagyon jó kérdés” – felelte Haug, amikor arról kérdezték, hogy mit is csinál pontosan a Mercedes-korszak tavalyi lezárulta óta. „Máris dolgozom valamin, amivel a jövőben még többet fogok foglalkozni, sajnos azonban részleteket egyelőre nem árulhatok el. Hamarosan minden kiderül.”

Arra, hogy Haug valószínűleg a Forma-1-be készül visszatérni, egy sejtelmes célzásból lehet következtetni: „A Red Bull több mint öt éven át dolgozott keményen az első győzelemért és mostanában aratják le a munka gyümölcsét. Jómagam sportembernek tartom magam, elismerem az ellenfél teljesítményét. Aktív szereplőként imádnám legyőzni őket és erre talán hamarosan sor kerülhet…” – fogalmazott a csillagos márka ex-sportigazgatója.

Haug – aki autós szakújságíróként keveredett az autósport világába – 1990-től a tavalyi szezon végéig irányította a Mercedes sportbeli tevékenységét, így neki volt köszönhető a csillagos márka Forma-1-es visszatérése, valamint a Brawn GP felvásárlásával életre hívott gyári csapat útnak indítása is. Bár Haug komoly tekintélynek örvendett a paddockban, tavaly belebukott abba, hogy 2010 és 2012 között a Mercedes – ahová a szakember Michael Schumachert is visszacsábította a nyugdíjból – sikertelenül szerepelt.

Az előzmények fényében szinte biztosra vehető, hogy amennyiben visszatér az F1-be, nem a Mercedes kötelékében teszi majd azt. Vannak, akik szerint csak porhintés az esetleges jövőbeli szerepvállalás, ám vannak olyan teóriák is, amelyek szerint Haug valamilyen tanácsadói minőségben a mostanában nagy nevekre vadászó McLarenhez csatlakozik. A wokingiaknál jó kapcsolatai vannak, mivel a brit csapat 1995-től a gyári Mercedes megalapításáig exkluzív együttműködés keretein belül kapta az erőforrásokat a stuttgarti gyártótól.

A McLarennek a következő lesz az utolsó idénye a Mercedesszel, ugyanis 2015-től a Honda hajtóműveit használják majd. Haugot elsősorban a diplomácia frontján tudná hasznosítani az idén történelmi mélységbe süllyedő alakulat: mivel bőséges tapasztalata van a versenycsapat és a motorszállító közötti munka összehangolásában, a Honda érkezésének előkészítésében minden bizonnyal sokat tudna segíteni, ráadásul erősítené az európai „vonalat” is. Ez szintén fontos tényező lehet, mivel a Toyota és a Honda legutóbbi Forma-1-es kalandja is jól megmutatta, hogy a japán vállalatok szigorú filozófiájának túlzott követése ebben a sportban nem mindig vezet eredményre…

Mérget nem lehet venni arra, hogy Haug valóban a McLarennél tűnik fel, az mindenesetre bizonyos, hogy a szakember igyekszik percrekész lenni a Forma-1 minden rezdülésével kapcsolatban. „Mindig megnézem még az edzéseket is” – mondta, majd viccesen megjegyezte: „Ha valami közbejön, a telefonomon megvan a Forma-1-es alkalmazás, így bármerre járok, figyelmemmel tudom kísérni az időeredményeket!”