Sokszor hallottunk már róla és semmi nem lett belőle, de nem kizárt, hogy most igaz: ismét olyan pletykákkal van tele a világ, amely szerint az Audi 2016-ban gyári csapattal csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez.
A brit AutoExpress és az ausztrál Motoring nagyjából azonos időben számolt be a spekulációról, amely ismét összefüggésbe hozza a Volkswagen-konszern prémiummárkáját az autósport legelitebb géposztályával. Mindkét lap bennfentes forrásokra hivatkozik és azt állítják, hogy a négykarikás márka a következő szezonban lezárja a Le Mans-i és a DTM-es programot is, hogy 2016-tól a Forma-1-ben szerepeljenek.
Mindkét lap arról számol be, hogy a két nagyszabású motorsport-projekt lezárásával felszabaduló forrásokat a Red Bull egészítheti ki. Mivel köztudott, hogy a Volkswagen-konszern vezérei közül többen is szoros barátságot ápolnak az energiaital-birodalom vezérével, Dietrich Mateschitz-cel, ez akár azt is jelentheti, hogy az Audi felvásárolja az osztrák vállalat valamelyik csapatát, minden bizonnyal a jelenleg junioregyüttesként működtetett Toro Rossót, amelytől Mateschitz egy ideje egyébként is szeretne megszabadulni. Említik azt is, hogy a nagyobbik Red Bull alakulat motorszállítói szerződése 2015 végéig érvényes a Renault-val, s az Audi beszállása esetén nem lenne elképzelhetetlen, hogy az esetleges együttműködés keretein belül 2016-tól a Mateschitz-birodalom ékköve is négykarikás erőforrásokat szerelne a versenygépeibe.
Egy rajongói látványterv a múltból
A két sikeres motorsport-projekt lezárása sem lenne indokolatlan: a márka a DTM helyett a Forma-1-ben is csatázhat a másik német prémiummárkával, a Mercedesszel – ez talán a BMW-t is visszatérésre ösztönözné -, az endurance-versenyzés világában pedig az idei évtől jelen van a Porsche is, amely házon belüli konkurencia a legendás Le Mans-i 24 órás megmérettetésen 2000 óta 13 alkalommal diadalmaskodó ingolstadti gyártónak.
Mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy az Audi szerepet játszott a Forma-1-es motorreform elindításában: a négykarikások 2010-ben támogatták azt az elképzelést, hogy a 2,4 literes, V8-as atmoszférikus erőforrásokat négyhengeres, turbós hibridek váltsák fel, de amikor elálltak a szerepvállalástól, az illetékesek végül az idén bevezetett 1,6 literes, V6-os turbó erőforrások mellé tették a garast. A történtek ellenére tavaly újfent lehetett hallani olyan pletykákat, hogy az Audi a Forma-1-be készül, a mostani tervekről beszámoló források szerint pedig a boszorkánykonyhában már az idei év eleje óta dolgoznak az F1-be szánt hajtásláncon.
Természetesen sehol nem felejtik el megemlíteni az idén menesztett Ferrari-csapatfőnök, Stefano Domenicali szerepvállalását. Az olasz szakemberről egy ideje már tudni, hogy novemberben áll munkába az Audinál, ám annak fényében, hogy semmiféle tapasztalata nincs az endurance-versenyzés és a túraautózás területén, ráadásul németül sem beszél, mindenki furcsának találta a leigazolását. Az esetleges Forma-1-es érkezés magyarázattal szolgálna arra, hogy az ex-ferraris miért igazolt a német márkához, sőt, a bátrabb pletykák már azt is feszegetik, hogy a Fernando Alonsóval baráti viszonyt ápoló szakember a vörösöktől az idei évad végén szintén távozó spanyolt is célkeresztbe vette: vannak, akik szerint a kétszeres vb-első McLaren-Honda szerződésére az Audival folytatott tárgyalások miatt nem került még aláírás.
A korábbi évek gyakorlata szerint a pletykák után néhány órával, legkésőbb egy nappal az Audi vagy épp a Volkswagen-konszern általában cáfol. Nagy valószínűség szerint így lesz most is, de mivel ezúttal tekintélyes források indították útnak a spekuláció-hadjáratot, nem kizárt, hogy a háttérben tényleg készül valami. Ráadásul a Caterham, a Marussia és más csapatok küszködését látva egy ilyen fejlemény rendkívül jót tenne a Forma-1-nek is…