Bár Gene Haas csapata még azt sem pontosította, hogy 2015-ben vagy 2016-ban tűnik majd fel a Forma-1 mezőnyében, a szerveződő alakulat körül máris tengernyi a pletyka. Az egyik ilyen spekuláció, hogy a versenyzői összeállítás rutinosabb tagja Romain Grosjean lesz, ráadásul a teória egy olyan francia forrástól származik, aki az utóbbi időben rendre elsőként rukkolt később valóban beigazolódott jóslatokkal.
„Egy olyan versenyzőt szeretnénk szerződtetni, aki tapasztalt és rendelkezik az új hajtáslánccal kapcsolatos ismeretekkel. Szeretnénk egy fiatal amerikai is. Többen megkerestek már bennünket, de kívánságlistát még nem állítottunk össze” – mondta a minap az FIA-tól nemrégiben zöld utat kapó és jelenleg is szervezés alatt álló Forma-1-es csapatának leendő versenyzői összeállításáról az amerikai motorsport-vállalkozó, Gene Haas.
Nem is kellett sokat várni arra, hogy felbukkanjon az első, ezzel kapcsolatos pletyka: a rutinosabb versenyző állítólag Romain Grosjean lesz, míg amerikai pilótaként Alexander Rossi kaphat lehetőséget, aki idestova három éve a Caterham GP2-es versenyzőjeként és F1-es tesztpilótájaként pallérozódik. Valószínűleg kevesen vannak, akik elsőre nem legyintenek, mondván túlságosan korai még ezzel foglalkozni, de a teória annak fényében mindenképpen figyelemre méltó, hogy ugyanabból a francia forrásból származik, amely már tavaly decemberben atombiztos tényként közölte Eric Boullier és a Lotus tényleg megvalósult szakítását, valamint napokkal az első, nagyobb nyilvánosságot kapó találgatások előtt közölte azt is, hogy Stefano Domenicalit eltávolítják a Ferrari csapatfőnöki tisztségéből.
Bár Haas nem ígérte biztosra, hogy a Dallara által gyártott karosszériával és a Ferrari vagy Mercedes – állítólag inkább az előbbi - hajtáslánccal szerelt autói 2015-ben vagy 2016-ban sorakozhatnak fel a rajtrácsra, a francia forrás biztosra veszi a jövő évi indulást. Tény, hogy egy újonc csapathoz átigazolni nem egy életbiztosítás manapság a Forma-1-ben, ahogyan azt jól alátámasztja a Caterham és a Marussia példája is, ugyanakkor tényként lehet elkönyvelni azt is, hogy a Grosjeanénál kiábrándultabb arcot nem sokat lehet látni a paddockban.
A korábban balhés francia tavaly az évad utolsó harmadában igazi menővé nőtte ki magát a Lotusnál, az idei E22-es azonban ezer sebből vérzik és az első három futam alapján biztosra vehető, hogy a fekete-arany egylet nem táplálhat komoly reményeket. Egy újabb érv a jósolt távozás mellett, hogy az enstone-i egyletnél már nem számíthat menedzserére és mentorára, Eric Boullierre, aki beleunt a kínszenvedésbe és átigazolt a McLarenhez, s nem túl biztató az sem, hogy Gerard Lopez csapata Pastor Maldonado pénzével és az új támogatók érkezésével sem tudta megszilárdítani pénzügyi helyzetét. Ha minden igaz, a gárda még mindig (!) tartozik Kimi Räikkönen tavalyi járandóságának jelentősebbik részével, sőt, a jólértesültek szerint Grosjean sincs teljesen kifizetve, így többen már a vészharangokat kongatják és azt vetítik előre, hogy a csapat talán meg sem éli a 2015-ös idényt.
Nagyon úgy fest, hogy tartósan a Lotusszal számolni legalább akkora kockázat, mint elfogadni az egyébként ambiciózus tervekkel érkező újonc Haas Formula ajánlatát. Annak fényében, hogy a nagyobb csapatoknál nincs garancia a jövő évi üresedésre, annyit talán még nyerne is egy korai megállapodással a francia, hogy garantált helye lenne a mezőnyben a következő idényre is…