Hiába hangoztatja úton-útfélen Sebastian Vettel, hogy a Ferrarinál marad szerződésének 2020 végi lejártáig, a maranellói alakulatnál arra is fel vannak készülve, hogy a négyszeres világbajnok esetleg már az idei szezon végén távozik. A vörösök vészforgatókönyvön dolgoznak, az esetleges pótlás ügyében pedig – bármilyen hihetetlen - a legnagyobb riválist, a Mercedest is megkeresték.

 

Ismeretes: Vettel jelenlegi kontraktusa a következő idény végéig érvényes, azonban a német pilóta formahanyatlása nemhogy szűnt volna az utóbbi időben, sokkal inkább még látványosabb lett. Szemtelenül fiatal, mindössze 21 éves márkatársa, a Ferrarinál az első idényét töltő Charles Leclerc a nyári szünet vége óta szinte felmossa a padlót a szemlátomást tanácstalan világbajnokkal, így – miután a monacói az utóbbi két futamot megnyerte és Szingapúrban is megszerezte a rajtelsőséget – felerősödtek azok a találgatások, amelyek szerint bármennyire hangsúlyozza Vettel a maradási szándékát, benne van a pakliban, hogy az idei év végén távozik Maranellóból. 

 

Lehet, hogy mégis lelép a Ferraritól?


Hogy mihez kezdene Vettel idő előtti távozás esetén, az fogós kérdés. Vannak, akik a visszavonulást sem zárják ki, de az Osztrák Nagydíj óta – a Red Bulltól érkezett cáfolatok ellenére – tartják magukat azok a teóriák is, hogy a német a színfalak mögött kőkeményen lobbizik nevelőegyesületénél, hogy vegyé vissza, s akár azt is vállalná, hogy az eddigi csapattársait simán felőrlő Max Verstappen mellett kellene versenyeznie. 

Az ügy felveti azt a kérdést is, hogy távozás esetén kivel pótolná a Scuderia a németet? Ezen a fronton már több lehetőség felmerülhet: Nico Hülkenberg - akit néhány éve hírbe hoztak a vörösökkel, de akkor nem kellett nekik – a napokban lemaradt a Haas-volánról, így gyakorlatilag szabadon igazolható, s bár kevésbé sanszos, de elméletileg visszahívhatják az Alfa Romeonál versenyző Antonio Giovinazzit is. Az olasz idén harmatosan muzsikál, de Mattia Binotto épp a napokban állt ki mellette, azt hangsúlyozva, hogy a Ferrari továbbra is támogatja és kívánatosnak tartják, hogy a versenyzői mezőnyben maradjon 2020-ra is.

 

Binotto állítólag átkopogtatott Toto Wolffhoz


A slusszpoén a Ferrari-ügyekben minden jólinformált olasz sajtótól érkezett, egyenesen Szingapúrból: néhány orgánum, egyebek mellett a Corrierre dello Sport arról számolt be, hogy Binotto a hétvégén átkopogtatott a Mercedeshez is, ahol rákérdezett a sportigazgató Toto Wolffnál, hogy az újonc idényét a csillagosok patronáltjaként a sereghajtó Williamsnél töltő tavalyi F2-es bajnok, George Russell esetleg elérhető lehet-e számukra abban az esetben, ha Vettel valóban lelép. Wolff válaszát nem tudjuk, de sejthetjük: a brit kiválóan teljesít idén, a Williams ragaszkodik hozzá, a Mercedes-vezér pedig már korábban jelezte, hogy 2020-ra még biztosan nem áll szándékában elmozdítani onnan mentoráltját.

Russell esetleges előléptetése több ízben volt beszédtéma a nyári szünet előtt, amikor felmerült, hogy Valtteri Bottast esetleg lecseréli az alakulat, s Wolff akkor hangsúlyozta: nem akarja „kiégetni” a brit ifjoncot azzal, hogy idejekorán az élvonalba helyezi, mert az olyan „óriási nyomással járó környezet”, ahol „borzalmasan is alakulhat a dolog egy fiatal számára, még akkor is, ha annyira tehetséges, hogy akár világbajnok is lehetne”. Aligha kétséges, hogy Binotto kosarat kapott a megkeresésére, pláne annak fényében, hogy a Mercedes a másik juniorját, Esteban Ocont épp mostanában engedte át két évre a Renault-hoz.

 

Russellt aligha engedi el a Mercedes...


Egyes források a paddockban egyébként biztosra veszik, hogy Hülkenbergnek is lehet sansza, mivel a Ferrari Vettel esetleges távozása esetén állítólag rövid távra, egy vagy maximum két évre szeretne megoldást találni. A pályafutása során még dobogós helyezést sem szerző német épp azért lesz kénytelen távozni a Renault-tól, mert nem fogadta el a franciák egy évre szóló ajánlatát, azóta viszont változott a helyzet és tulajdonképpen kutyaszorítóba került: bármilyen ajánlatot meg kell fontolnia, máskülönben körön kívül találhatja magát. Hogy a Ferrari miért csak rövid távú alternatívában gondolkodik? Az olasz – és mások - szerint azért, mert némi F2-es tapasztalatszerzés után Michael Schumacher fiát, az akadémia keretein belül pallérozódó Micket szeretnék Charles Leclerc mellé ültetni.