Sebastian Vettel valószínűleg nem nyújtja hosszúra Forma-1-es pályafutását – véli a tavaly visszavonult csapattárs, Mark Webber, akinek köztudottan puskaporos volt a viszonya a Red Bull négyszeres világbajnokával, ám a napokban mégis kalapot emelt az életét megkeserítő fiatal klasszis előtt.
Noha a drasztikus szabályváltozások miatt talán még soha nem volt annyira nehéz jósolni, mint az idei évre, a Forma-1-től az előző idény végén elbúcsúzó Mark Webber már tavaly decemberben odaítélte a favorit-státuszt ex-csapattársának Sebastian Vettelnek. Az ausztrál szerint az új regulák egyértelműen a németnek, valamint az energiaitalos álomcsapatnak kedveznek, így szerinte minden esély megvan arra, hogy az ifjú rekordhalmozó zsinórban ötödször is megkaparintja a világbajnoki titulust.
Webber a napokban ismét megszólalt, s a Motor Sport című brit szaklapnak adott interjúban természetesen a Vettel-téma megkerülhetetlennek bizonyult. A Porsche endurance-együtteséhez igazoló kenguruföldi a még mindig csak 26 esztendős német korai sikereit firtató kérdésre válaszolva fejtette ki: arra számít, hogy Vettel nem tervez maratoni hosszúságú karriert a Forma-1-ben.
„Jómagam úgy vélem, hogy Seb mindent korán csinál az életben” – mondta Webber. „Korán hozta az eredményeket és nyerte a bajnoki címeket, korán született gyermeke is és szerintem korán fog visszavonulni. Lehet, hogy kipróbálja még a vörös autót, aztán sayonara!”
Vettel 2009-ben csatlakozott Webberhez a Red Bullnál, s bár a kezdeti időkben jó viszonyt ápoltak egymással, 2010-ben jócskán megváltoztak a házon belüli viszonyok, a kapcsolat elmérgesedett a két versenyző között. Webber már a visszavonulása előtt hangsúlyozta, hogy az okokat – egyelőre legalábbis – nem kívánja a nyilvánosság elé vinni és ezúttal is csak annyit árult el, hogy a „nagyon jó” kapcsolat 2010-ben vált „keserédessé”.
„Nehéz helyzetben vagyok, amikor Sebről kérdeznek, mert sok mindent átéltünk együtt” – fogalmazott az ausztrál. „Szerintem pontosan így van ezzel ő is. Bizonyos szempontból olyanok vagyunk, mint két boxoló. A lapjárás nem egészen nekem kedvezett, főképp azt követően, hogy átálltunk a Pirellikre. Azokon az abroncsokon szétrombolt engem, de együtt tudok élni ezzel.”
Webber egyúttal méltatta a trónról négy éve kirobbanthatatlan világbajnokot: bár a jelenlegi mezőny legjobbjának még mindig ferraris cimboráját, a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót tartja, a pilóta Vettel előtt is kalapot emel, akinek szerinte versenyzőként csak egyetlen gyengesége van.
„Sebastian fenomenális munkát végzett. Úgy gondolom, hogy a befúvásos padlólemez nagyon jól jött neki, mert egyébként is nagymestere a lassú kanyaroknak, ráadásul a befúvásos padlólemezt is jobban tudta használni, mint én és ezzel véget is ért a történet. Erőssége a motorok finomhangolása és a gumikezelés, ráadásul jó az aerodinamikai munka terén is. Mindig azt gondoltam, hogy Fernando a legjobb. Ez továbbra is így van, legalábbis ami a vasárnapokat illeti. Egy körön azonban szerintem Seb jobb és ezt az előkészületekre is értem, nem csak a tempóra. Mint tudjuk, Seb erősségei közé tartozik az is, hogy meglép a rajtnál, aztán komoly előnyre tesz szert, amikor tiszta előtte a levegő. Olyan, mint egy számítógép, nem? Csak egyetlen gyengeség volt mindig, a gyors kanyarok!” – fogalmazott a Forma-1-es pályafutása során 215 nagydíjon induló, összesen 9 győzelmet arató versenyző.
Webber szerint a tavalyi, a lassú kanyarokkal gazdagon tűzdelt szingapúri futam jól kidomborította Vettel legfontosabb fegyvereit: „Néhány héttel ezelőtt először néztem vissza a szingapúri futamot, ahol két és fél másodperccel gyorsabb volt mindenki másnál, pedig Nico, Fernando, Lewis és én voltunk mögötte. Mintha csak egy csapat bábbal versenyzett volna. Oké, nem volt mindig így, de volt néhány futam, amikor tényleg kivételes teljesítményt nyújtott.”
Webber számára április 20-án kezdődik a szezon a World Endurance Championship silverstone-i évadnyitójával. Mint kiderült, a Porsche döntése értelmében az ausztrál versenyző két váltótársa Timo Bernhard és Brendon Hartley lesz a 919 Hybrid típusjelű versenygép volánja mögött.