Bár a McLarennek minden esélye megvan arra, hogy dicstelenül, 1980 óta első ízben dobogós helyezés nélkül zárják a szezont, a kiszivárgott hírek szerint a háttérben javában zajlik az élet a wokingiaknál. A brit csapat a riválisok idegeit jóelőre felborzoló gumitesztre készül, körvonalazódik az új főszponzoruk kiléte, ráadásul a pilótapiacon is megkavarhatják a kártyákat.
Fél évszázados fennállása egyik legcsúfosabb idényét futja a McLaren, de a riválisok attól tartanak, hogy a wokingi csapat az évad utolsó két összecsapására megtáltosodhat. Az aggodalom forrása az, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull után a brit alakulat is besegít a Pirellinek a gumik tesztelésében: a német Auto Motor und Sport információi szerint a gárda október 20-21-én, az Amerikai Nagydíj helyszínén, Austinban próbálgatja majd a 2014-es abroncsokat az olasz gumigyártó felkérésére és kontójára a 2011-es autóval.
Az ellenfelek nem feltétlenül a McLaren szerepvállalását, sokkal inkább a helyszínválasztást kifogásolják: mivel a tesztre három héttel a Circuit of the Americas-on tartandó futam előtt kerül sor, attól tartanak, hogy a wokingi alakulat valamiféle előnyt kovácsolhat az ottani gyakorlatozásból. Vannak, akik a Ferrari példáját emlegetik, ugyanis az olaszok az idei Spanyol Nagydíj előtt három héttel épp Barcelonában próbálgatták a Pirelliket a 2011-es autójukkal, majd Fernando Alonso a futamot is megnyerte, ezért úgy tartják: nem megalapozatlan azt feltételezni, hogy a McLaren előnyben lesz a november 15-17-i versenyhétvégén.
Amíg az ellenfelek aggodalmaskodnak, elterjedt egy újabb pletyka azzal kapcsolatban is, hogy ki lehet a patinás egylet új főszponzora a Vodafone év végi távozása után. Mint ismeretes, Sergio Perez idei színre lépése miatt a közvélemény borítékolta, hogy Carlos Slim vállalata, a mexikói Telmex telekommunikációs mamutcég váltja fel a Vodafone-t, de a koreai paddockban is egyre többen osztják azt a nézetet, hogy ilyen üzletre szinte biztosan nem kerül sor. Az utóbbi időkben el-elmaradozó pénzmozgásról, Perez 2014-es szerződése körül felmerülő kérdőjelekről szólt fáma, s a „mexikói kapcsolat” megingásáról árulkodik az is, hogy csütörtökön több bennfentes forrás is megszellőztette: a McLaren a csapattal jelenleg is szövetséges Gillette-tel tárgyal a támogatás jelenlegi mértékének növeléséről, a kozmetikai vállalat esetleges névadó szponzori státuszáról.
Noha hivatalos bejelentést még Jenson Button szerződéséről sem tett a McLaren, a brit csapaton belüli pozíciója megkérdőjelezhetetlennek tűnik, Pereznek viszont – bár a nyilvánosság előtt rendre optimizmust sugall – állítólag egyre inkább van féltenivalója. A napokban nagy port kavart Alonso-pletykán túl Nico Hülkenberget is hírbe hozták a csapattal: a Lotus-volánra is esélyesnek tartott sauberesről a német sajtóban olyan információk láttak napvilágot, hogy a testsúlya nem lenne optimális a 2014-es versenygéphez. Ennek valahogyan ki kellett derülnie, ami arra utal, hogy biztosan van kapcsolat a pilóta menedzsmentje és a csapat között, másrészt akár kedvező előjelnek is lehet tekintetni, ha visszagondolunk arra, hogy a Red Bull azzal próbálta csillapítani a végül mégis szerződtetett Daniel Ricciardóval kapcsolatos híreszteléseket, hogy az ausztrál csípője túlságosan széles lenne a jövő évi modell pilótafülkéjébe…
Perez menesztésének lehetőségéről biztosan hallunk még, mint ahogyan arról is, hogy a McLaren-vezérkar állítólag mindenképpen Forma-1-es versenyzsi lehetőséghez kívánja juttatni a gárda által patronált fiatal tehetséget, Kevin Magnussent. Ha minden igaz, a Formula-Renault 3.5 géposztályban bajnokaspiráns dánt, a korábbi F1-es Jan Magnussen fiát a Force Indiához próbálják beszervezni, mégpedig egy érdekes ügylet keretein belül: mivel a silverstone-i csapat technológiai támogatást, váltót és szimulátorozási lehetőséget is a McLarentől kap, s állítólag tetemes a tartozásuk a wokingiak irányába, egyes források szerint az egészet leírhatnák azzal, ha 2014-re Magnussent ültetnék az egyik versenygépbe. Nem tudni, hogy a terv kivitelezése sikeres lesz-e, ugyanis Vijay Mallya csapatánál erős a túljelentkezés: a jelenlegi páros, Adrian Sutil és Paul Di Resta is maradni szeretne, de hallani a Hülkenberg esetleg visszatéréséről szóló tárgyalásokról, valamint a Ferraritól távozó Felipe Massa érdeklődéséről is.
Érdekes színezet ad a helyzetnek az a tény, hogy a sínylődő McLaren épp a Force Indiával csatázik a konstruktőri tabella 5. helyének megtartásáért. A 76 pontot jegyző egyletnek 6 futammal az évad vége előtt 14 pontnyi előnye van fogadkozó üldözőjével szemben, így Martin Whitmarsh szerint a pályán is bőséges a tennivaló: „Pozíciónk javítása lehetetlennek tűnik, így most az a legfontosabb, hogy versenyzőink rendszeresen a legjobb tíz között végezzenek, növelve az előnyünket legközelebbi üldözőnkkel szemben. Szingapúrban ez sikerült és mostantól az évad végéig hasonló teljesítményt szeretnénk nyújtani” – fogalmazott a napokban a 2015-től Honda-erőforrásokra váltó egylet szakvezetője.
A McLaren-pilóták közül Button áll jobban, aki 54 egységével a ponttáblázat 9. helyén szerénykedik, míg Perez az eddigi zsákmányolt 22 ponttal a 12. pozíciót mondhatja magáénak.