Ha Sergio Marchionnén, a Fiat-Chrysler csoport és a Ferrari fővezérén múlik, az Alfa Romeo 1988 után újra feltűnhet a Forma-1 háza táján. Német források szerint a nagyfőnöknek terve is van: ez első körben ugyan kudarcba fulladt, ám az olasz nem adta fel és a kínálkozó lehetőségre vár.
Arról, hogy Marchionne szeretné visszahozni a Forma-1-be az Alfa Romeót, már tavaly is lehetett szövevényes pletykákat hallani. Az viszont csak most szivárgott ki, hogy miben mesterkedett a sajátos vezetési stílusáról ismert autóipari guru: az Auto Bild Motorsport szerint az olasz a tavaly szinte egész évben motorszállítót hajkurászó Red Bullt szemelte ki és azon belül is a juniorcsapat, a Toro Rosso nyakába szerette volna varrni az Alfát.
Marchionne a lap információi szerint nem szimplán átcímkézett Ferrari-szívet akart adni a kisebbik energiaitalos alakulatnak. A terv állítólag az volt, hogy az Alfa-szakemberek és a vörös alakulat motormérnökei közösen alkotnak hajtóművet, amelyek aztán Maranellóban, a Ferrari gyárában készültek volna, csak épp nem a Forma-1-es, hanem a közúti autós részlegnél. Első körben a vezér terve elbukott, mégpedig egy végtelenül egyszerű ok miatt: a közös projekt megvalósításához jelentős anyagi hozzájárulást kért a kiszivárgott információk szerint 30 millió eurót kóstáló projekthez.
„A pénz miatt nem lett belőle semmi, Marchionne azt akarta, hogy a Toro Rosso vagy a Red Bull is vállaljon pénzügyi szerepet az új erőforrás kifejlesztésében” – idézte Red Bull közeli forrását a német újság. Végül született egy megállapodás a kisebbik energiaitalos formáció és a Ferrari között, csak épp nem úgy, ahogyan Marchionne szerette volna: a faenzai csapat a 2015-ös Ferrari-szívre fizetett be, idén ezek repítik majd Max Verstappen és Carlos Sainz autóit. Franz Tost, a gárda első embere úgy érzi, hogy nem kockáztatnak az egyéves erőforrással, hiszen – mint mondta - az „még így is jelentős előrelépés” az előző két évben használt Renault-hoz képest.
Marchionne terve a jelek szerint egy időre az íróasztal fiókjába kényszerül, ám az Auto Bild Motorsport szerint a fővezér azonnal hajlandó leporolni azt, ha olyan partner kerül színre, akinél tapasztal fizetési hajlandóságot. Erre kevés sansz mutatkozik, mindenesetre a Forma-1-nek biztosan nem ártana, ha újra felbukkanna a mezőnyben a patinás olasz márka.
Az Alfa Romeo önálló konstruktőrként és motorszállítóként is megjárta a múltban a királykategóriát. A versenyzéshez ezer szállal kötődő márka a Forma-1-es világbajnokságok kezdeti időszakának meghatározó gyártója volt: az első két F1-szezonban, 1950-ben és 1951-ben Alfával nyert vb-címet Giuseppe Farina és Juan Manuel Fangio. Több évtizedes távollét után 1979-től 1985-ig újra láthatott Alfa Romeo konstrukciókat a nagydíjak közönsége, motorszállítóként pedig 1961-től pedig kisebb-nagyobb megszakításokkal egészen 1988-ig szerepeltek Alfa-hajtású versenyautók a Forma-1-ben.
Marchionne törekvéseinek valószínűleg a Túraautó-vb (WTCC) szervezői örülnek a legkevésbé. Az utóbbi két-három évben több ízben is felröppent a pletyka, hogy az olasz márka csatlakozik a sorozat mezőnyéhez, ám mivel a vezér Forma-1-es jövőt vizionál, aligha valószínű, hogy Michelisz Norbiéknak a közeljövőben Alfa Romeókkal is meg kell küzdeniük.