Hirtelen változott a hangvétel a Verstappen-táborban: míg az utóbbi hetekben a Red Bull pilótájának édesapja, Jos állítólag jó alaposan körbejárta a témát, hogyan lehetne fiát, Maxot átcsempészni a Ferrarihoz 2018-ra, addig a Red Bull Ringen egyik pillanatról a másikra váltottak és megerősítették, hogy lojálisak az energiaitalos formációhoz. Úgy tudjuk, hogy a Red Bull csúcsguru, Dietrich Mateschitz keze van a dologban.
„A csapattal maradunk, ez teljesen biztos!” – jelentette ki Max Verstappen édesapja múlt vasárnap, röviddel az Osztrák Nagydíj rajtja előtt. A fordulat annak fényében számít különösen érdekesnek, hogy az utóbbi hetekben számos bennfentes mert esküt tenni arra, hogy az idősebb Verstappen – akit egyébként néhány hete már tehetségkutatóként is alkalmaznak az energiaitalosok – messze a nyilvánosságtól, a háttérben a Ferrarival kokettál, próbálva átszervezni csemetéjét Kimi Räikkönen helyére, lehetőleg már 2018-tól.
Hasonlóban sántikált a múlt hétvégéig a Toro Rossónál pallérozódó Carlos Sainz édesapja, a ralilegenda idősebb Carlos is, ám ők nem jöttek ki jól a buliból. A fiatal spanyol állítólag több csapatnál, például a Renault-nál is képbe került, a nyilvánosság előtt is elismerte, hogy szeretne már jövőre továbblépni, ám a Red Bull vezetői nem voltak túl lelkesek a hír hallattán: Helmut Marko, Franz Tost és Christian Horner egymást túllicitálva fegyelmezték a pilótát, sőt, az F+1 Blog információi szerint Marko még az idősebb Carlosra is rátelepedett. Amennyiben hihetünk forrásunknak (márpedig miért ne hihetnénk?), a Red Bull sportszakmai vezetője odadörgölte a spanyol legendának, hogy amennyiben nem hagynak fel az ajánlatvadászattal és az átigazolást firtató nyilatkozatokkal, az is előfordulhat, hogy az energiaitalos vállalat azonnali hatállyal befagyasztja a támogatást, amelyet az idősebb Carlost foglalkoztató gyári Peugeot tereprali-csapatnak folyósítanak.
Lehet, hogy a Verstappen-család is kapott némi „intelmet”, ugyanakkor az F+1 Blog úgy értesült, hogy a holland família hirtelen elcsitulásához maga a Red Bull fővezére, Dietrich Mateschitz is hozzájárult. Ha minden igaz, az energiaital-fejedelem a hétvégi paddock-látogatások során imádta, hogy hömpölyög a holland szurkolóáradat a saját pályáján, így személyesen is beszélt Verstappenékkel arról, hogy nem feltétlenül lenne jó ötlet átigazolni a Ferrarihoz. Nem tudni, hogy mi hangzott el, az viszont érdekes, hogy Mateschitz - aki csak ritkán nyilatkozik a sajtónak és akkor is általában a saját fennhatósága alá tartozó orgánumokkal áll szóba – a nyilvánosság előtt is áradozni kezdett a Forma-1-es csodaifjoncról. Az osztrák milliárdos egyenesen odáig merészkedett, hogy kijelentette: mielőbb világbajnokot szeretne fabrikálni új kedvencéből.
„Tudják, hogy mi az álmom a Forma-1-el kapcsolatban? Az, hogy Max a sportág történelmének legfiatalabb világbajnoka legyen, mégpedig a Red Bull kötelékében. Még van két évünk arra, hogy ezt valóra váltsuk” – mondta a De Telegraaf című lapnak a Red Bull vállalatbirodalom feje, utalva arra, hogy Verstappen kontraktusa a 2019-es idény végéig érvényes. Erre egyébként Horner is ráerősített a héten, amikor az ESPN-nek kijelentette: leghamarabb a 2019-es pilótapiacon lesz értelme licitálni a hollandra, akit golyóbiztos szerződés köt a Red Bullhoz.
Verstappenék valóban sokat köszönhetnek a Mateschitz-vállalatbirodalomnak, hiszen míg a Mercedes nem (vagy legalábbis nem azonnal) volt hajlandó a nevére a még most is csak 19 éves pilótát, addig a Toro Rossótól 2015-re azonnal éles lehetőséget kapott, nem is beszélve arról, hogy tavaly menet közben léptették fel a nagyobbik csapathoz, ahol kapásból futamgyőztessé avanzsált. Az ifjonc számára eddig a tündöklésről szólt a Forma-1, az idei szezon viszont igazi karaterformáló idény számára. Az elmúlt öt futam során minden rossz megtörtént vele, ami csak megtörténhetett, kezdve a technikai hibáktól a baleseteken át, s míg a házi rivális Daniel Ricciardo ugyanezen idő alatt az egész mezőny legeredményesebb tagjaként négy alkalommal a 3. helyen zárt, egyszer pedig győzött, addig a holland csak egy 5. helyezést tudott felmutatni. Lehet, hogy nem feltétlenül tisztességes ennek hatására azonnal menekülőre fogni, de talán elfogadható, hogy ez a lehetőség is megfordult a Verstappen-família gondolataiban, pláne annak fényében, hogy a Ferrari – noha Sergio Marchionne csak ködösen beszélt erről – állítólag valóban csábítgatta a fiatal kiválóságot.
„Természetesen megértem Maxot, hiszen minden, ami csak megtörténhetett vele, az meg is történt már az idei szezonban. Tudom azonban azt is, hogy mennyire erős személyiség, a kora ellenére igazán bátor és karizmatikus is. Fegyelmezett, határozott ember és biztos vagyok abban, hogy túl fogja tenni magát ezen az időszakon” – méltatta az ifjú Verstappent Mateschitz, akitől hasonló áradozást legutóbb csak a gárdájának négy vb-címet nyerő Sebastian Vettel kapcsán hallhattunk eddig.
Aligha lehet kétséges, hogy a Verstappen csitítására szolgáló hadművelet része az is, hogy a Red Bullnál a hétvégi Brit Nagydíj előtt megerősítették: bár Ricciardo sokkal jobban áll a ponttáblázaton (jeenleg a 4. helyet foglalja el 107 ponttal, így a lemaradása 64 pont az éllovas Vettelhez képest), a 45 pontjával csupán a 7. helyen tanyázó hollandot nem kényszerítik csapattársa mögé. „Abszolút!” – felelte Horner, amikor arról kérdezték, hogy versenyzőik továbbra is szabadon versenyezhetnek-e egymással.