Szakmai berkekben köztudott, hogy a Renault F1-es gyári csapata a többi gyári együtteshez képest krónikusan alulfinanszírozott. Sokan vannak, akik úgy vélik, hogy ezért nem hozta meg az áttörést a különítmény fennállásának első három idénye, Alain Prost, a márka egyik vezére azonban hiszi: jó úton haladnak afelé, hogy visszakapaszkodnak a csúcsra. A Renault lesz a modern Forma-1 első diszkont-csúcsistállója?
A múlt hétvégi Olasz Nagydíjjal nemcsak Európának intett búcsút az idei évre a Forma-1 mezőnye, hanem a paddockok legfőbb látványosságának számító motorhome-oknak is. A mobilpalotákat összerámolták és a következő idényig pihentetik, néhányat viszont nyugdíjaznak: az F+1 Blog információi több csapat, például a legnagyobb komplexumot működtető Red Bull is újítani készül ezen a fronton 2019-re.
Komoly nyilatkozatháború zajlott a nyári szünet végén és a Belga Nagydíj hétvégéjén is Fernando Alonso és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner között azzal kapcsolatban, hogy megkörnyékezte-e a Red Bull ajánlattal a kétszeres világbajnokot, s ha igen, hányszor és mikor történt ilyen. A McLaren szombati sajtóértekezletén természetesen záporoztak az erre vonatkozó kérdések a sportágtól az idény végén elbúcsúzó pilóta felé.
Nem ígér azonnali világmegváltást a Toro Rossótól a Renault-hoz átigazoló Carlos Sainz, aki nem elismeri: izgatottan készül a hétvégi Amerikai Nagydíjra, ahol bemutatkozhat a francia alakulat kötelékében. A spanyol lépésről lépésre szeretne ismerkedni új munkaeszközével, ugyanakkor reméli, hogy sikerül gyorsan felvennie a tempót a sárga-feketékénél.
Noha a McLaren a csapat saját kalkulációi szerint máris kéthetes csúszásban van a 2018-as versenyautóval kapcsolatos tennivalókkal, nagy reményeket fűznek a Renault-val kötött szövetséghez. Eric Boullier, a wokingiak versenyigazgatója elismeri, hogy a "gyári" státusz feladása nem egyszerű, ugyanakkor a szakember leszögezte: olyan feltételeket alkudtak ki a franciáknál, amelyek értelmében a patinás egylet több lesz egyszerű ügyfélnél.