Még tavaly ilyenkor is elképzelhetetlennek tűnt, hogy Ron Dennis visszatérjen a McLaren élére, de az idei évre ez mégis bekövetkezett. A legendás wokingi vezér újra a szokásos határozottságával masírozik a monacói paddockban, ahol az F+1 Blognak sikerült feltartóztatnia néhány kérdés erejéig.

Dennis Forma-1-es visszatérésének háttere a mai napig nem tisztázott: saját bevallása szerint megelégelte, hogy a cégcsoport ékkövének számító istálló hosszú évek óta csak sínylődik, ezért vállalt újra szerepet az alakulat menedzsmentjében, míg a rossz nyelvek szerint egyfajta pozíció-stabilizálást hajtott végre, mivel az utóbbi években beindított közúti autós divízió arab befektetői megpróbálták kiiktatni a rendszerből. Függetlenül attól, hogy mi a valós ok, a sikerkovács hosszú évek után újra az egykoron szebb napokat megélt együttes élén dolgozik, s bár sokak szerint ezzel új korszak vette kezdetét az együttesnél, Dennis nem ért egyet ezzel: „Nincs itt szó semmiféle új éráról. Dolgozunk, folytatjuk tovább a munkát, ahogyan mindig is tettük” – mondta az F+1 Blognak a monacói paddock forgatagában.

Dennisnek túl sok oka egyelőre nincs az örömre: a két évtizedes Mercedes-együttműködés utolsó idényében a csillagos márka az új hajtáslánc-regula legjobb portékáját állította elő, a McLaren azonban a kettős dobogós helyezéssel indított évadnyitó óta rohamtempóban szürkül bele a mezőnybe, az utóbbi négy futamon például pontokat sem tudtak szerezni. A satnya szereplés firtató kérdés hallatán a szakvezető a tőle megszokott kacifántos, vérbeli „rondennis” stílusban – a britek Ronspeaknek nevezik – ismerte el, hogy elégedetlen az évad alakulásával.

„Időre van szükségünk, hogy változtassunk a dolgokon. Ha nem vagy versenyképes, beletelik némi időbe, amíg visszanyered a versenyképességedet. A Forma-1-ben ez már csak így megy. Ha nem vagy ott a rajtrács első során, az azt jelenti, hogy nem vagy versenyképes. Ez mindenkire igaz, ránk is” – mondta a McLaren-vezér, aki a közelgő Honda-együttműködésről egy sunyi mosoly kíséretében csak annyit árult el, hogy „alakulnak a dolgok, de túl korai még a jövő évről beszélni”.

Noha a saját nevelésű újonc, a WSR-bajnokát, Kevin Magnussen előléptetéséről még a félreállított előző csapatvezető, Martin Whitmarsh idején döntöttek, paddock-források szerint Dennis keze volt a dologban. Az ifjú dán Melbourne-ben bombaeredménnyel, a 2. pozícióban végezve debütált, azóta viszont megtorpant és nem lehet nem észrevenni rajta, hogy a satnya szereplés megviseli az ifjú északit.

„Csak jót tudok mondani Kevinről, aki nagyon szépen beilleszkedett a csapatba és jól teljesít. Szüksége van pár jól sikerült versenyre ahhoz, hogy növelje egy picit az önbizalmát, de összességében véve szerintem jól szerepel” – dicsérte a 21 éves versenyzőt Dennis.

A McLaren-garázs másik fele, Jenson Button egyelőre elbír az ifjonti hévvel: a brit a ponttáblázaton szemernyivel jobban áll, mint a dán, de kétségkívül úgy tűnik, mintha belefáradt volna a Forma-1-be. Vannak, akik szerint közel sem pörög száz százalékon és sokat számítanak arra is, hogy az évad végén szögre akasztja a bukósisakját, Dennis szerint azonban állítja: nincsenek ilyen tervei a 2009-es vb-elsőnek.

„Nem tudom elképzelni, hogy Jenson visszavonulna. Éppen olyan lelkes, mint korábban volt, ráadásul szerintem nagyon jó munkát is végez” – mondta a McLaren főguru.

Az idény hatodik fordulója előtt a wokingi egylet 43 ponttal a konstruktőri tabella 6. helyén szerénykedik, 43 ponttal, az előttük állomásozó Williamstől 3 egységgel lemaradva. Button és Magnussen a 8-9. pozíciót birtokolják az egyéni tabellán: a brit 23, a dán 20 egységet jegyez.