Kedden elkezdenek felpörögni az események a Forma-1-es mezőnyhöz jövőre csatlakozó Haas istálló körül: a Ferrari-fiókcsapat holnap bejelentést tesz első pilótájáról, aki szinte biztosan Romain Grosjean lesz, a leendő csapatfőnök, Günther Steiner pedig arról számolt be, hogy a főbb posztokra is megvannak már a szakemberek.
A pilótabejelentésről szóló sajtótájékoztatót a Haas F1 Team észak-amerikai bázisán, az észak-karolinai Kannapolisban tartják, magyar idő szerint 17 órakor. A meghívó kiküldése után futótűzként terjedt el a suzukai paddockban, hogy az első szerződtetett pilóta a Lotus jelenlegi versenyzője, Romain Grosjean lesz: a francia nem cáfolta ezt a múlt hétvégi sajtóeseményeken és az F+1 Blog érdeklődésére nem cáfoltak a pilótához közel álló források sem.
Meglepetés persze adódhat, ám nem valószínű, hogy így lesz és a többség biztosra veszi azt is, hogy a másik pilóta a Ferrari-kapcsolat révén a maranellói alakult teszt- és tartalékpilótája, a Saubernél két szezont már lehúzó Esteban Gutierrez lesz. Minden bizonnyal a mexikóinak sem kell sokáig várnia a bejelentésre: a Mexikói Nagydíj november 1-jén visszatér a versenynaptárba, tökéletes alkalmat biztosítva egy ilyen hír nyilvánosságra hozatalához.
Gene Haas Ferrari-szövetséges együttesénél egyébként is nagyban zajlanak az előkészületek a jövő évi debütálásra. Autóval ugyan a tervek szerint csak a tesztidőszak kezdetére rukkolnak elő, ám addig is bőven van tennivaló: a napokban például beköltöztek a Marussia csődje után megvásárolt gyárlétesítménybe, amely a nagy-britanniai Banbury-ben található és közreadtak egy hangulatvideót is, amely az épület homlokzati logójának felhelyezésekor készült.
Az már korábban kiderült, hogy a csapatmenedzseri posztra Dave O’Neillt választották, aki a Jordannél és a Marussiánál is dolgozott hasonló tisztségben, míg a főtervező Rob Taylor, az aero-főnök pedig Ben Agathangelou lesz, akik mindketten megjárták például a Red Bullt is. Újabb neveket ugyan nem árult el Günther Steiner, a leendő csapatfőnök, ám néhány napja nyomatékosította: a személyzet összeállításának frontján is tartják magukat saját, tervezett időrendjükhöz és a szakember szavaiból arra lehet következtetni, hogy bevásárolnak más csapatoktól.
„Az utóbbi két-három hétben nagyot léptünk előre” – nyilatkozta Steiner. „Minden a terveink szerint alakul, nem vagyunk lemaradva. Ezt persze nem lehet így kijelenteni, de nem is akartuk másképp, mert amennyiben hamarabb csináltuk volna, nem lettek volna elérhetőek azok a kiváló szakemberek, akik most. Komoly az érdeklődés minden pozíció iránt. Vannak emberek, akiknek a szerződése csak hat hónap múlva lép életbe és nem is nevezhetjük meg őket, mert a jelenlegi szerződésük még él.”
Steiner szerint a legfontosabb vezetői pozíciókat már betöltötték: „A versenymérnökeink már megvannak. Más területen még nincs meg minden mérnökünk, de irányításunk alatt tartjuk a helyzetet, kiváló pályázóink vannak, akik közül választhatunk. Most a legnagyobb feladat a szerelők és a versenyekre utazó személyzet tagjainak a kiválasztása, mert nekik valamivel rövidebb a felmondása idejük más csapatoknál, így nyugodtan hagyhattuk ezt a feladatot későbbre. A csapatmenedzserünk, a főszerelőnk és a logisztikai menedzserünk már megvan, így tényleg csak a dolgozókat kell kiválasztanunk.”