Aligha lehet kétséges, hogy Pierre Gasly jobb kezdésre számított új csapatánál, a Red Bullnál: a francia az első két futamon messze alulmúlta az előzetes várakozásokat, így a bírálók egyre hangosabbak és a versenyzőt máris a csapatfőnöknek, Christian Hornernek kellett védelmébe vennie. Ami biztos: egyelőre nem rezeg a léc a Toro Rossótól előléptetett pilóta alatt.

 

Egy évvel ezelőtt Bahreinben Gasly a szezon addigi legnagyobb meglepetését szállítva a 4. pozícióban végzett a Toro Rossóval, idén viszont már az egyik Red Bull volánja mögött annak is örülnie kellett, hogy Hülkenberg hajrában történő kiesésével egy helyet előrelépve a 8. pozícióban végzett. A Melbourne-ben dobogós Max Verstappen 4. helyéhez képest az eredmény mindenképpen sovány, ráadásul a helyzet még súlyosabb, ha a kvalifikációkat nézzük: igaz, hogy Melbourne-ben a csapat tétovázása miatt zúgott ki a Q1-ben, Szahírban viszont kedvezőtlen körülmények nélkül sem tudta előrébb verekednie magát a 13. helynél.


Gasly magyarázata egyelőre az, hogy nehezen birkózik meg az RB15 típusjelű Red Bull-Honda megregulázásával: „Még mindig nem vagyunk összhangban az autóval. Amikor picit bátrabban nyomom a gázt, azonnal küszködök a hátsó részével és a kigyorsításokkal is. Rá kell jönnöm, hogyan tudok minél többet kihozni az autóból és a mérnökökkel is össze kell dolgoznunk, hogy kitaláljuk, hogyan tudnék magabiztosabb lenni, mert jelen pillanatban emiatt tényleg nem tudom elég határozottan taposni a gázt. Minden autó más, így nyilvánvalóan nekem is kell változtatnom és alkalmazkodnom, éppen ezért a csapattal együtt keményen fogok dolgozni azon, hogy megtaláljuk a vezetési stílusomhoz leginkább illeszkedő beállításokat” – mondta az újságíróknak a bahreini futam leintése után a 23 éves pilóta.


Miközben a francia küszködik, egyre hangosabbak a bírálók: a köztudottan senkit sem kímélő 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint a gallnak iparkodnia kell, máskülönben hamar elveszítheti pozícióját az energiaitalosok nagyobbik csapatánál. „Tudjuk, hogy Helmut Marko ötpercenként változtatja a véleményét. Ha így folytatja Gasly, még az is megtörténhet, hogy hamarosan újra a Toro Rossóban látjuk viszont” – fogalmazott a kanadai, aki megjegyezte: a pilóta jelenlegi helyzete jól mutatja azt is, hogy a közvélemény hajlamos megfeledkezni arról, mekkora ugrás és kihívás a középmezőnyből egy topcsapathoz igazolni. Mint mondta, „ez olyan, mint amikor valaki az F2-ből lép elő az F1-be. Van, akinek könnyebben megy az átállás és van, akinek kevésbé.” A korábbi világbajnok pilótacserés felvetése egyébként egyáltalán nem alaptalan, hiszen például a juniorcsapathoz egy évnyi kihagyás után idén visszatérő Danyiil Kvjat is megtapasztalhatta korábban, hogy milyen az, amikor a Red Bull szigorú sportszakmai vezetője ide-oda pakolgatja a márka együttesei között. Az idény az orosz versenyző számra sem kezdődött túl jól, ennek ellenére a közösségi média attól hangos, hogy amennyiben Marko tényleg elszánná magát a cserére, talán neki lehetne esélye előlépni Verstappen mellé.

Váltásról beszélni vélhetően még túlságosan korai. Ami bizonyos, hogy Gasly annál biztosan sokkal többre képes, mint amit eddig láttunk tőle idén és erre az álláspontra helyezkedik felettese, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is. A szakvezető a bahreini futam után megfogalmazódott bírálatok és felvetések közben védelmébe vette a versenyzőt: „Az F1-ben mindig óriási a nyomás, ennek ellenére túlságosan korai lenne bármiféle következtetést levonni” – mondta Gasly helyzetével kapcsolatban Horner. „Pierre keményen harcolt a versenyen a nehéz szombati nap után. Neki most egy olyan hétvégére lenne szüksége, amikor nincs semmilyen probléma. Péntektől kezdve folyamatosan javult és nagyon hasznos visszajelzéseket adott a mérnökeinknek. Versenyképes volt ezen a pályán, ahol egyébként nagyon nehéz előzni. Tudjuk, hogy gyors és biztosak vagyunk abban is, hogy hamarosan elkezdi szállítani az eredményeket.”


Érdemes megjegyezni, hogy a szahíri hétvége után Verstappen is panaszkodott, a hollandnak éppúgy az autó hátsó részének kordában tartásával volt gondja, mint Gasly-nak. „Az eddigi legnehezebb versenyeim egyike volt” – fogalmazott a németalföldi. „Nem voltunk elég gyorsak, így nem is nagyon tudtam támadni. Megtörténik az ilyesmi néha és nem is annyira nagy gond, egészen addig, amíg tudjuk, hogy hol gyökerezik a probléma. A harmadik helyen állunk a bajnokságban, így meg kell próbálnunk minél kevesebb pontot veszíteni és minél gyorsabban javítani az autón.”

Az állásponttal Horner is egyetért, aki rámutatott: a gondok forrását semmiképp nem az alakulat új motorszállítójánál, az elmúlt években szégyenkezve vegetáló, de az idei évre sokat fejlődő Hondánál kell keresni. „Több a felmerült kérdés magával az autóval, mint a Hondával kapcsolatban” – fogalmazott a Red Bull csapatfőnöke.